Monday, December 11, 2006

PeLaNcaRaN NoVeL RADHA teRbitaN JeMaRi SeNi PubLisHinG




Semalam (Ahad) ada pelancaran novel baru Jemari Seni publishing di Sogo pada pukul 10 pagi. Untuk mengelak dari bersesak-sesak di jalan TAR saya menaiki tren (Star LRT). Tak sangka pulak satu tren dengan Nawwir dan Anis. Anis (penulis RADHA) datang bersama adiknya Adah. Kami berempat terus ke sogo ke tingkat 6. Sampai je kat tingkat 6 kelihatan Em dan Kak Su telah menunggu di satu sudut khas untuk pelancaran Relevankah Aku Di Hatimu (RADHA). Seperti biasalah kalau dah jumpa tu kami berpeluk-pelukan kerana gembira sangat dapat jumpa.

Sementara menunggu rakan-rakan lain tiba, Kak Su mengeluarkan senaskah novel RADHA lalu diberikan pada Anis. Saya lihat Anis senyum lebar menatap “baby” sulungnya. Sweetnye cover RADHA mesti isi dalamnya pun sweet. Ni yang buat tak sabar2 nak baca ni! Tak lama kemudian kelihatan rakan-rakan bloggers pun tiba. Suasana menjadi riuh. Notie yang serba pink hari tu (macam pengantin) datang dengan kek RADHA. Upacara rasmi RADHA pun bermula dengan acara memotong kek dan bergambar. Saya pun tak lepas peluang bergambar dengan penulis manis ni dan “baby” sulungnya.

Ramai betul peminat-peminat Anis yang datang untuk mendapatkan novel beliau. Saya kira Anis tentunya bangga dan gembira kerana RADHA akhirnya berjaya dibukukan. Seronok tengok Anis yang tersenyum riang melayan peminat sambil menandatangan novel2. Sementara Anis sibuk melayan peminat2nya, saya dengan rakan-rakan bloggers ambil peluang berbual2 dan bergambar. Macam2 gaya ada! Suasana jangan cakaplah memang riuh giler! Perjumpaan tu berakhir pada pukul 2.30 petang.

Sebaik saja keluar dari sogo saya join pulak rakan bloggers ke kedai buku Minerva. Apa lagi kalau dah singgah kedai buku borongla pulak novel yang berkenan di hati! Semasa bayar, saya dengan bangganya tunjuk kat cashier yang saya dah dapat novel RADHA... hiks! Banggalah sebab dapat miliki RADHA dulu hehehe… (Pemasaran RADHA di kedai hanya bermula hari Isnin 11 Dec 06…hari ini lah).

Selepas bersalam2an dengan rakan2 bloggers, saya, Kak Noor dan Nawwir pun menapak ke LRT bandaraya. Turun di stesen Cempaka saya mengambil kereta dan tiba di rumah lebih kurang pukul 4 ptg. Walaupun keletihan tetapi saya berasa seronok sangat!

Tak dapat nak di gambarkan betapa seronok dan gembiranya dapat bertemu rakan2 yang jarang2 sekali dapat berjumpa. Oleh itu buat pertama kalinya saya abadikan pengalaman manis saya ini di blog hubby saya untuk di kongsi bersama. (Sebenarnya saya tak pandai menulis jadi N3 ni semata2 kerana kak su tersayang).

Saya kira Kak Su, Em dan Anis tentunya berasa lebih gembira dan lega kerana pelancaran novel RAHDA berlansung dengan baik walaupun secara sederhana. Untuk itu saya bagi pihak rakan-rakan blogger yang lain mengucapkan terima kasih dan tahniah pada Notie kerana mengaturkan perjumpaan yang serba indah ini.

Posted by SK aka anim

4 comments:

Anonymous said...

Tahniah Rynza aka Anis atas penerbitan novel sulongnya... nanti kan novel saya pulak..hehehe (rasanya mau 2 tahun lagi kot)

Anonymous said...

hehehe.. dah dapat jugak RADHA dari Kak Su.. Tq tq kaksu..

oppssss salah blog hehehe

Anonymous said...

Tahniah untuk anim gak sebab berjaya menulis kat blog....ha ha ha ada gaya jadi penulis/pengulas novel

Anonymous said...

tahiniah wat seme yg berjaya mengadakan hari bersejarah ini.daru mula hingga akhir..semuga trus berkarya ....