Thursday, December 14, 2006

kaLaU bOLeh baCk tO thE fUtUre maSa ITM dULu

Semalam bila saya postkan artikel bertajuk Top 5 Awek Paling Cun Batch Julai 85, memang saya telah jangkakan ianya akan menjadi satu topik perbualan hangat dalam blog ini. Alhamdulillah tepat tekaan saya kerana blog telah menerima kunjungan tertinggi semalam dalam sejarahnya iaitu lebih kurang 1,000 hits semalam. Semalam bila saya postkan artikel tersebut pada tengah malamnya, Joe Malady adalah orang pertama yang telah membacanya dan kami telah bersembang dimana Joe ada cadangkan maybe selepas ni suroh saya buat artikel pasal Jejaka Paling Macho pulak ker tapi pendapat saya susah sikit nak buat artikel sebegitu kerana mesti banyak komen dan pendapat yang berlainan nanti dari guys semua so idea tentang tu saya simpan dululah yer...

Oleh kerana semalam juga artikel yang ditunggu-tunggu dari kengkawan tak muncul-muncul jugak lagi, maka saya akan meneruskan fantasi saya lagi dalam bentuk artikel seperti tajuk di atas untuk hiburan kawan-kawan semua...

Bila saya tonton HBO cerita Back To The Future, terlintas dalam fikiran saya camne ye kalau saya boleh Back To The Future masa kita kat ITM dulu pada tahun 1985. Tentu menakjubkan dan macam-macam benda yang akan berulang kembali didepan mata kita secara live. Kita boleh lihat diri kita sendiri masa tu dan boleh lihat peristiwa-peristiwa yang terjadi masa tu. Mungkin juga kita boleh ubah peristiwa-peristiwa tersebut agar menjadi lebih baik lagi atau lebih sensasi lagi. Jadi, kalau saya berpeluang untuk Back To The Future masa ITM dulu pada tahun 1985 dibawah ini saya senaraikan beberapa perkara yang akan saya cuba ubah supaya menjadi lebih baik lagi :

1. Aku akan tukar diri aku supaya menjadi Mat Study macam ZM(Zuhairi) dan tidak membuang masa melepak kat tepi tangga tingkat 4 Block C Hostel Remaja melayan Meran, Joe, Pian, Sarip dll berborak kosong dan buat bising.

2. Aku akan menjadi Mat Library kerana boleh belajar bersama-sama awek-awek cun dan cuci mata dan aku boleh berkawan dengan Bilal dan Zuhairi. Aku boleh tukar-tukar nota dengan budak pompuan sambil masuk daun beb, buat study group dengan awek.

3. Aku akan masuk kokurikulum Bulan Sabit Merah kerana ada manfaat sikit daripada aku masuk Ko lain yang takde sangat faedahnya tu. Aku boleh buat training cpr mouth to mouth dengan awek.. Giler beb...mana nak dapat peluang macam ni. Lagipun awek banyak masuk Ko Bulan Sabit Merah...

4. Aku akan naik bas dan tak bawak motor. Rugi betullah aku bawak motor. Rupanya naik bas ni meriah beb boleh cop tempat untuk awek dan boleh berhimpit-himpit. Lagipun masa tulah nak jual ubat kat awek pun. Naik motor mana ada peluang macam tu beb. Jual ubat kat Sarip dengan Che Dat je lah... rugi betul la!

5. Aku akan selalu pergi minum kat Gerai Abang Sham dan Kak Dib sebab kat situ banyak awek lepak makan keropok. Ini pergi jalan kaki jauh-jauh pergi makan kat Restoran Mira tu, apa ada, anak Mira sorang tulah berebut...iskh..iskh..gajah depan mata tak nampak..kuman seberang laut nampak... slows betul lah...

6. Aku akan turun awal-awal kat Dewan Makan sebab awek-awek selalunya turun awal dan aku boleh makan semeja dengan dia orang macam Azizi dengan Radzi senior kita buat selalu tu. Tapi Azizi dengan Radzi apa kelas... Batch Julai 85 kan King kat ITM Kuantan dulu, senior pun takut...hehehe

7. Kalau aku tak boleh masuk Ko Bulan Sabit Merah, aku akan masuk Ko Kesatria sebab Jenna jadi komander. Aku boleh kenyit mata ngurat Jenna. Jangan haraplah Mat Tonggek boleh ngurat Jenna... hehehe

8. Aku akan transform group aku Sarip, Che Dat, Joe, Pian, Puis dll. Ahli group akan dibuka juga kepada Azlina Kamaluddin, Jenna, Mek Ja dan awek-awek cun kat ITM supaya group tu lebih meriah dan happening. Jadi kalau nak ngeteh malam-malam atau pergi tengok wayang bolehlah kita orang pergi sekali, couple-couple..... kan ker meriah macam tu!

9. Aku akan ubah Clark Gable jadi Mat Jiwang. Begitu juga Sarip dengan Sidi dan seluruh group aku dan seluruh ITM Kuantan..jadi kalau nak dating boleh aman sikit tanpa gangguan dan kutukan...hehehe

10. Aku akan beli teropong besar supaya senang aku skodeng Blok B dengan jelas dan terang. Takdelah terhendap-hendap tutup lampu skodeng kat bilik Padil dan Muslim. Ini nak hendap pun kena berebut selalu tiket sold out.

11. Aku akan tukar Pakcik Kelana jadi warden asrama dan Kak Zah pasal dia pernah ambik HotCat kat ITM dulu aku bagi jadi tukang masak dewan makan.

12. Aku akan suroh Pengetua ITM pasang besi tajam dan kaca pecah kat tingkap Hostel Bahaman supaya mereka tak boleh berjalan ikut tingkap dan kacau awek Astec petang-petang sebab budak Hostel Remaja tak boleh buat camtu... dengki aku boleh jalan ikut tingkap ni macam CicakMan.

13. Dan last sekali aku akan cari jalan agar hubungan Walid dan Najihah tak putus di tengah jalan dengan syarat Walid kena usahakan sepupu dia yang cun tu di couplekan dengan Che Dat atau Sarip atau Clark Gable..mana satu ko pilih Mid?

So itu lah antara plan aku kalau aku dapat time machine yang back to the future tu. Actually banyak lagi plan aku tetapi aku nak dengar plan korang plak kalau aku bagi peluang naik sekali time machine tu dengan aku nanti.. So korang boleh ceritakan plan korang macam biasa kat komen bawah....heheheh

14 comments:

Anonymous said...

kida, koi bukan mat study @ mat library..krn x begitu rapat dgn student lain so terpaksa lah buat benda tu semua...kat library pun selalu jadi kaunselor...klu x caya tanya aje Hussain Birah sebab dia selalu bersama koi (tunggu artikel koi "Aku dan Kenangan"...tapi koi masih dlm dilema nak antar @ tidak)..jgn marah...

Anonymous said...

ZM...antar lah kat aku "Aku dan Kenangan" (tajuk tu macam lagu Brain Connection)...mesti best ramai nak tau luahan hati engkau pulak... betull

Anonymous said...

Kalau itulah plan ko tolong jgn masukan nama aku dalam machine ko.Nampak gayanye ko dah mula mengarut Kida dan boleh menjejaskan reputasi batch kita.Tak sangka rupanya ko n Joe Mat jiwang ha ha ha.Satu perkara yg ko kena tahu ngape aku n Sarip x suka korang couple masa dolu dolu krn korang ni ganas2 takut rosak anak dara orang.Kpd kawan2 perempuan yg kurang senang dgn aku n Sarip dulu patutnya menghargai kehadiran kita org berdua sbg pembela kaum wanita he he he

Anonymous said...

Aku n Sarip x pernah berebut pasal perempuan dan kita org x de gfriend pun.itu hanya daya imaginasi kida je he he he.Aku n sarip memang sahabat baik n sejati sejak tahun 1975 n kami sentiasa berjumpa bkn sekadar telefon saje.Kami dilahirkan pada tarikh yg sama.Kembar lain ayah n lain ibu ha ha ha

Anonymous said...

Che Dat, mat jiwang dengan mat romeo tu bagus apa... lagipun bukan perlu cari awek..awek mai sendiri masa tu...hehehe

Anonymous said...

kida, lain xder komen cuma sal aku n awek aku tu.....if tul2 leh back to the future ...259% disokong n mmg koi akan uruskan azlina ngan sarip or che dat...hehe jgn mare aaaaa...

Anonymous said...

Biasanya aku menulis ni ada fakta yang sokong...bukan hearsay, bukan secondary evidence, bukan cerita atas cerita...biasanya statement under 117 KAJ.. tapi evidence ni aku tak boleh nak reavealed sebab AG kata fail ni Palang Merah Besar...hehehe

Anonymous said...

kalau azizi n gang baca ni dah tentu dia bangga kerana ada orang teringin nak join dia ha ha ha

Anonymous said...

Ni ada komen pada mat2 kaki kutuk masa kat ITM dulu:
1-Dulu kutuk orang pasal orang ada mak wea, lepas itm lu pun sibuk nak cari mak wea nak kawin nak bebini ..sudahlah mat hipokrit!!!
2-Lagi satu yang lu sibuk kutuk orang tu apasal, lu perfect sangat ke? hansem giler maut sangat ke?? Kalau hidung sama pesek tak yah la kutuk org lain, tolong cermin diri siket!
3-Lasty, nak tengok bini mat2 kutuk orang ni..cun melecun hebat sangat ke bini dia?? (nilai lah sendiri)

ingatlah kita bukan hidup kat perfect world, what goes around, comes around.

Anonymous said...

waa... patutlah che dat & sarip kamcing giler, member satu sekolah, aku terlupe fakta tu, bukan tak tau... since 1975, dua tahun lepas sekolah tu dibuka... eh... korang x kamcing ke dgn payit?

Anonymous said...

satu lagi... fantasi no. 9: nak ubah Clark jadi mat jiwang... tak payah lah... korang x tau clark tu mmg jiwang sebenornye, saje x nak tunjuk... Cuba tanya dia, kenal tak dengan akina nakamori... mesti kenal nyer.... he he he... mesti dia ingat sampai ari ni awek tu... peeerrgghhhh....!

Anonymous said...

yg komen tapi tak berani tulis nama ni kira mamat penakutlah ni.Dah tentu mat sotong ni he he he

Anonymous said...

confirm mat sotong.kalau tak pun mat sempit kot..adik beradik mat rempit.bahasa macam siot. .

Anonymous said...

Ni sapa pulak Spiderman ni..adik beradik CicakMan ke atau Keluang Man? Yang lepas tu sudahlah...memaafkan kesalahan orangkan lebih mulia... kalau maki2 lagi tambah dosa.. yang kutuk mintak maaf dan yang kena kutuk memaafkan...semua dapat pahala...ok kes selesai...next case...Abd Razak Baginda...bangunnnn ( dia orang kata yang terer bukan anak Baginda tapi anak Abd Razak tu yang terrer...kata orang)