Monday, December 04, 2006

niCknaMe daLaM cHAtboX

Kalau kawan-kawan semua bersembang dalam chatbox tentu kawan-kawan semua familiar dengan nickname yang ada bersembang di situ. Namun bagi mereka yang sekali-sekala datang bersembang di chatbox Gerai Taman Gelora mungkin sedikit keliru dengan nickname yang ada kat situ. So kat sini aku jelaskan nickname yang ada kat situ.

kidA = Mazlan Mokhtar DBS
SK/ Sayang kidA = Mahanim Mahmud DBS
Niazor = Wan Rozain DBS
Walid = Syed Hamid DIA
Kitang = Zainordin DIA
Awin86 = Abdul Mudzzahar DIB batch 86
FG = Muslim DSS
ZM = Zulhairi DPA
Amir/Mir = Amir DIB
Slumber Jr/TZM = Nizam DPA
Bilal = Azmi DPA
Kentei = Norazlan DIA
JunMrs Lan Kentei = Jun isteri Lan Kentei
Pablo = Shakri DIA
Amid = Abd Hakim DBS
Normah = Normah DBS
Kerbau = Raman Shakri DBS
Dwan/Asta = Radwan Indra DBS
Jepun = Hairul Salleh DBS
Shema = Shema DBS
Fezah = Wan Afeza DIB
Apek = Wan Mazlan DPA
Kla = Shamsul Amri DBS
Bob MG = Nizam DIA
Gonjeng = Zailan Abu DIA

Nickname diatas adalah mereka-mereka yang regular ada di chatbox. Kalau ada yang tertinggal akan saya tambahkan kemudian. Bagi mereka yang baru menyertai chatbox diharap dapat memberikan profile diri kepada saya atau menerangkan nama sebenar apabila ditanya oleh kengkawan. Janganlah berasa malu atau takut untuk menerangkan diri sebenar kerana lebih manis dan beradab rasanya kalau kita bersembang disini bila menerangkan diri kita sebenar. Jangan nanti sampai dikata kurang ajar mak bapak tak ajar masuk kerumah orang tanpa memberi salam, tak memperkenalkan diri dan cuba bersembang seolah-olah dia tu tetamu dirumah tersebut.

Kepada kengkawan yang suka skodeng pula dan masih malu-malu atau segan untuk menyertai chatbox, buangkanlah rasa segan tersebut dan marilah kita bersama-sama bersembang dengan kengkawan mana tahu hasil sembang tersebut mungkin membawa manfaat kepada kita. Ini kerana kita boleh bertanyakan hal-hal yang kita tidak faham kepada kengkawan atau bertanyakan sesuatu perkara yang mustahak.

3 comments:

Pokcik Zam said...

tu dia...bold text tu- cam edisi siasat nya bahasa. tabik spring..

Anonymous said...

Yoo....testing

Anonymous said...

list tak complete kalu takder 'totek'