Tuesday, December 19, 2006

jeNaZah iSteRi bULu sELaMat diSemaDikaN




Isteri Bulu telah kembali ke rahmutallah pada 18hb Disember 2006 di Hospital Serdang lebih kurang pada jam 9-30 pagi. Semua kaum keluarga Bulu dan arwah isterinya berada disisinya semasa arwah menghembuskan nafas terakhir. Arwah telah diserang demam denggi berdarah bermula pada pada hari Ahad 10hb Disember 2006. Pada mulanya demam yang dianggap biasa, arwah mula menunjukkan tanda-tanda di serang denggi berdarah pada hari Rabu 13hb Disember. Akhirnya arwah telah dimasukkan ke Hospital Serdang pada keesokan harinya dan pada mulanya arwah menunjukkan tanda-tanda pulih. Walaubagaimanapun pada hari Jumaat lebih kurang jam 3-00 petang, keadaan arwah mulai tenat dan arwah telah dipindahkan ke Wad ICU sehinggalah beliau menghembuskan nafas terakhirnya di situ. Arwah telah meninggalkan Razani serta 3 orang anak berumur 18 tahun, 10 tahun dan 2 tahun pergi untuk selama-lamanya.

Jenazah telah di mandi, dikapan dan di sembahyangkan di Hospital Serdang dan selepas itu jenazah telah di bawa ke Puchong Perdana untuk penghormatan terakhir dari saudara-mara dan jiran tetangga. Seterusnya jenazah akan dibawa untuk di semadikan di Kuala Lipis di kampung Razani. Beberapa orang kawan-kawan kita telah bersama-sama mengiringi dan menyembahyangkan jenazah seperti Kitang, Walid, Lan Kentei, Jepun dan Shema di Hospital Serdang. Takziah untuk keluarga Razani@ Bulu dan semoga roh arwah di cucuri rahmat dan di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. ( Gambar-gambar di Hospital Serdang dalam link Gambar Blog)

3 comments:

Anonymous said...

takziah utk engkau sefamili bulu. aku tak dapat bayangkan kalau aku ditempat engkau.

bersabarlah atas dugaan ini.

Anonymous said...

Dari Allah kita datang, dan kepada Dia jugalah nescaya kita akan kembali.

Mati adalah antara ujian Allah SWT yang paling besar...

Anonymous said...

Takziah utk bulu dan keluarga. Bila tengok gambo kat dlm bilik hostel bahaman tu, aku teringat last sekali jumpa bulu masa dia keje proton dgn jepun & dwan. Duduk mane ye masu tu, kat Sri Muda agaknye...
Any way, banyakkanlah bersabar. Renungkan lah kata-kata kudeng tu... dan spt kate padil, kalau aku.. x taulah...
Wallah hua'lam...