Sunday, October 29, 2006

NostALgia bUdAK ITm

Jam loceng berbunyi lagi...rasanya tadi aku dah tutup jam tu. Eh! dah pukol 7-30 pagi..alamak! Mandi beb. Mana room mate aku semua..Man Rapu DPA, Sabri Cigak DIA dan Mat Pendang DIB. Ciss! dia orang bangun tak kejutkan aku. Ye lah, dia orang naik bas hijau Bombay, kena awal beb. Co-pilot aku Puis kat bilik sebelah mesti tak bangun lagi ni. Pergi kejut Puis dulu la baru mandi.

Siap mandi dan jam dah tunjuk pukol 7-40 pagi.. sempat lagi breakfast kat dewan makan bawah sementara tunggu Puis. Nasib baik, tak ramai orang, takde lah nak kena beratur panjang. Apa makan yang ada ni ha? Roti keping dengan kaya dan air milo kosong. Bantai lah apa yang ada...

Puis datang dan aku pun terus start motor GP 125 aku dan terus pergi ke Kampus Taman Gelora. Lalu depan kilang Astec, minah kilang uniform biru muda semua dah masuk kerja. Lalu jambatan Tanjung Api, bot2 nelayan pun dah lesap pergi ke laut, lalu rumah2 kayu yang dah ditengelami air paras tiang bawah sebab air laut pun dah pasang, lalu kolam Sharifah Aini kat Taman Gelora, lalu Gerai Rojak Ayam, tak buka lagi..tengahari baru buka. Sampai kampus, ngam2 pukol 8 pagi beb.

Sampai kelas, member masih ramai lepak kat luar. Mat Brengsek, Mat Dwan, Hakim, Adenan, Kerbau tengah syok hisap rokok. Join sekali, mintak steng rokok kat Kerbau. Dapat 2 pump, kira okay lah. Kelas apa ye pagi ni..aku bawak kertas kajang sekeping je ni..nanti sat pergi tanya dia orang.

Kuiz bahasa Arab...ustaz ni pagi2 lagi dah buat Kuiz..dah la bahasa Arab tahfal (tak hafal) bukan tahfiz. Duduk sebelah Najihah lah. Ustaz keluar kelas..aku tarik kertas jawapan Najihah...pinjam sat ye...aku copy bulat2 tapi..eh..eh..eh. La, ramai rupanya kat belakang kerusi aku datang tengok kertas Najihah. Nah! korang ambik pulak, aku dah selesai... boleh keluar hisap rokok..hehehe. Terima kasih Najihah ye...

Pukol 9 pagi...la takde kelas, pukol 11 pagi nanti baru ada Prinsip Akaun.. lecturer Cik Rozainun, girlfren member aku budak Mentakab. Nak buat apa ye sementara tunggu pukol 11 pagi...pergi library...mintak maaf la beb, gua bukan kaki library..kacau awek, aku bukan suka kacau awek, kalau Padil dengan Rozain tu ye la... Nak balik Hostel Remaja...malaslah, nak jimat minyak motor.....pergi kantin la, ajak Puis dengan Chegeng jumpa Sidi, Sarip, Pian, Joe pekena rokok dengan teh tarik.

bersambung.....

No comments: