Thursday, October 12, 2006

Kudeng Fly V? - Ada lagi ke Gitar Fly V tu?




Kudeng atau Tengku Anzarudin (DSS) telah menyertai blog ni semalam. Sempat jugak dia singgah kat chatbox dan berborak panjang dengan Bilal dan lain2. Since aku pun tak siap lagi ruangan Directory Profile, so mana2 profile yang dihantar kepada aku tu aku siarkan dulu sebagai artikel kat sini. Jika dah banyak nanti boleh la aku compiled dan buat suatu ruangan khas ye. Sedikit kisah Kudeng seperti yang di e-mailkan kepada aku semalam aku perturunkan kat bawah ni....

Aku ni Kudin, asal Terengganu, budak DSS skali ngan Muslim. Aku main band gak dulu, skali ngan Amin (DSS gak, budak Penang , vocalist tu lah). Aku baru tau pasal blog site ni from si Muslim. Thanks for putting up such a site. At least dapat tengok gambar2 si Jepun, Mat Rock, Che Dat, dll.

Aku lepas habis ITM Kuantan in 1987, aku dapat kerja ngan advertising company kat Taman Tun. After about a year, aku balik kampung, kerja ngan bank. Aku kerja kat kampung until 1993, bila aku dapat offer to join a telecommunication consultant kat KL ni. Aku kerja ngan that company from 1993 until 1999. Kena overseas attachment jugak. Paling lama aku kat Manila , The Philippines. Then aku got tired of all that, quit, and balik Malaysia . Dapat offer join Celcom. Aku ngan Celcom from 2000 until 2005, until I decided to call it a day, and runs my own. Now, I’m into mechanical & electrical engineering and DC power system, something totally different from what I learnt in ITM. Hahahaha…

Anyway, I got married back in 1993, to my hometown sweetheart. Now anak aku dah 6 orang. First 3 are girls, last 3 are boys. Umur dia orang, 12, 11, 9, 7, 4 & 2. Yang sulung skarang ni duk kat Madrasah SS18, Subang Jaya. The rest all duk ngan aku, at Bandar Baru Kundang, Rawang. Ni aku attach kan some of me and my family punya pics.

Memang DSS slalu buat gathering. At least 2 tahun sekali tu memang ada. Last time was a few months back, at Janda Baik. And aku baca kisah apamz, sedih gak rasanye. Aku sama ngan apamz duk kat asrama Bahaman dulu. Tu semua tu ujian daripada Allah SWT coz Dia nak naikkan darjat Apamz tu.


Jazakallah khair kathirun.

Tengku Anzarudin Arshad
General Manager
Sales, Marketing & Operation
Wadah Sejati Sdn Bhd
Tel : +6.03.7848.3477
Fax : +6.03.7848.3488
Cell : +6.019.276.5486
Email :
tengkudin@wadahsejati.com

4 comments:

Anonymous said...

kudin...bakpeeeeeeeetoookbang..
ingat aku tak..nizam,,dia duduk sekali ngan mu kat bahaman dan apartment bukit sekilau..hehehhwohhh terrrer mu yea...ingatkan dah ganti spring kou bole email aku nizam@mpk.gov.my
semulaaaaaaa yaa

Anonymous said...

kudeng.apa kabo.mu kat KL ke skrg ni? aku syed hamid. DIA..sama nnga MG..MAt rock..zailan..

Anonymous said...

Walid...Kudeng duduk dekat rumah Zailan Abu kat Kundang.

Anonymous said...

Flying V aku dah lama syahid dah...the last guitar yg aku own was a 1979 Fender Telecaster. Truly a great piece. Tapi pun dah syahid coz aku decided to sell it off masa aku stop playing few years ago