Sunday, October 15, 2006

Aku Balik Berbuka kat Temerloh




Aku tak sempat nak access blog dari saturday morning sampai petang ahad sebab aku balik kampung kat Temerloh untuk berbuka puasa dengan abah n makcik aku dan semua adik beradik aku. Seronok jugak pergi pasar ramadhan kat Paya Pulai (depan sekolah tu), kuih2 murah, 4 RM1 ada yang 5 RM1....jauh beza dengan Kolompo...3 RM1. Puas aku beli kuih....

Aku bantai beli kuih Lompat Tikam, Badak berendam, pas tu ayah aku pulak ada masak ikan patin asam pedas tempoyak...perghhh..tak tau nak kata la buka...aku sahor tambah 3 pinggan la..camne nak kurus.

Lepas berbuka semalam aku dapat msg dari Bilal pasal blog ni, Bilal ingat aku ada access blog ni, so aku beritahu dia aku kat Temerloh. Rupa2nya aku tak access sekejap tu pun bermacam2 cerita plak. Tapi aku masuk petang tadi aku tengok keadaan blog ni dah ok dah, Syukur Alhamdulillah.

Cuma kat sini aku nak ingatkan kat kengkawan berhati-hati lah apabila bersembang kat chatbox tu, takut kekadang kita menyentuh perasaan orang lain dan terhiris hati. Al maklumlah kisah2 lama ni... tapi bagus lah bila ada yang terguris, kita cepat2 mintak maaf dan orang yang terguris sedia memaafkan kita, besar pahalanya untuk mereka2 ni di bulan Ramadhan yang mulia ni. Aku pun harap benda2 ni tak berpanjangan dan aku pun sendiri nak ambil peringatan untuk diri aku sendiri jugak...

So, Enjoy life, enjoy Blog and Enjoy Ramadhan...

No comments: