Tuesday, October 24, 2006

AkU beRaYa di mAHaNG




Malam raya tadi aku pun join sekali dengan geng2 main meriam buluh dan bunga api. Kalau kat kampung memang dia orang ni berlawan2 meriam buluh. Gegak gempita macam perang Iraq. Yang main meriam buluh ni pun bukannya geng budak2, banyaknya geng2 veteran tua2 dah. Rumah tu rumah Tok Anim kat Mahang. Mahang ni kira2 setengah jam dari pekan Kulim. So suboh2 raya lagi aku dah ambik gambar rumah ni. Bukan apa, aku memang nak bangun awal pasal nak rasa nikmat hisap rokok pagi2...Puhhhh..legaaaa...pagi dapat hisap rokok balik...

Hari ni aku sembahyang raya di masjid Mahang dan lepas tu pergi ziarah kubor. Lepas tu start la ziarah rumah makcik, pakcik, pak penakan..macam2 laaa. Letih makan lemang, ketupat, minum air sirap..alhamdulillah.

Esok tengahari aku sekeluarga rombongan pergi Perlis pulak. Padang Besar..Wang Kelian...Laksa Kuala Perlis...makan lagi. Maybe aku 3 hari kat Perlis..so maybe esok aku update dari Perlis pulak. Syed Hamid ada tunggu aku kat sana. Ngeteh lagi.

No comments: