Monday, October 23, 2006

AkU DaH saMPai kEdAH

Aku sekeluarga dah sampai Kedah malam tadi pukol 2-30 pagi. Jalan kat Lebuhraya Utara Selatan tak banyak kereta sangat. Aku pun pelik kenapa tak serupa macam raya sudah2... Maybe orang balik awal kot atau ramai yang tak balik raya ni. Almaklumlah...taraf hidup yang tinggi sejak minyak naik ni membuatkan ramai jugak kengkawan aku mengeluh raya ni...

Kat Mahang, Kulim ni cuaca panas terik. Semalam dan hari2 sebelum tu hujan je memanjang. Tu yang setengah2 tempat tu banjir kat area Kedah dan Perlis. Tapi area Mahang sempadan Kedah dan Perak ni cuaca elok hari ni. Aku pun sempat pergi ke pekan Selama pagi tadi. Ramai orang cari bahan2 keperluan untuk raya. Kiri kanan jalan kampung, aku tengok banyak orang jual daging dan lemang.

Semalam ramai jugak kengkawan dah balik kampung. Bilal dah ada kat Jerantut. Mat Dwan pun dah balik ke Raub pagi semalam. Syed Hamid kata balik lepas sahur tadi ke Perlis, maybe dekat nak sampai dah kot. Jepun balik semalam jugak ke Raub.

Maybe lepas raya ni kita dapat banyak gambar2 kawan2 kita sebab dia orang dah janji nak ambik gambar family terbaharu masa raya ni. Ni, aku internet kat rumah makcik bini aku kat belakang rumah tok Anim. Semua tengah sibuk bakar lemang, buat ketupa palas, yang budak2 tengah buat meriam buluh la, macam2 bila dah berkumpul ramai2 ni...

So ok, nanti malam bila aku ada kesempatan aku cerita lagi dengan gambar2 sikit. Aku ada kat Kedah ni sampai raya ke 2. Lepas tu aku pi raya kat Perlis pulak. Jumpa Syed Hamid. Ngeteh lagi....

No comments: