Thursday, November 02, 2006

MaT DwaN DbS - pROfiLE




Aku Mat Dwan...

Aku, sepertimana yang kengkawan selalu panggil masa kat ITM dulu Mat Dwan kalu ada yang tak kenal aku lagi, aku ialah mamat yang bawak motor RXS CR4089 yang kida ada ada citer kat bawah.....nama penuh aku kalu ada yang masih keliru dan masih sangsi, sepertimana ianya tertera kat IC aku ialah Radwan Indra Philiz B Hashim.

Masa mula-mula masuk ITM aku kena ragging ngan geng Mat Rock dan Clark Gable... hampeh betul... mati2 aku ingat depa ni senior ke aper ke... maklum la aku, Mat Brenseq, Mat Akhiaq, Shakari, Pungkah dan lain2 mamat bilik 1511(hostel Bahaman) nie masuk second batch (lambat sket)... akhir nya amid, nan dan clark gable mengakui hal yang sebenar dan terus kam cheng sampai kini.

Kida ada selalu suruh aku wat artikel atau citer2 pasal masa-masa lampau kat itm dulu especially masa kat Kuantan, sebenar bukan aku tak nak citer, ada banyak citer yang ada dalam bentuk skeleton dalam kepala aku, dan aku pasti citer-citer ini agak susah nak padam... pasal kenangan2 inilah yang mendewasakan kita ... tul tak kengkawan?... tapi tak per ... sebab blog ni dah ada, InsyaAllah bila ada kelapangan dan demand dari kengkawan, aku akan tulih juga nanti.

Ok gambar famili aku di ambil masa raya, aku nak citer sket .. Famili aku ada 5 orang termasuk aku ler.......
Dari kiri sekali anak lelaki aku 13 tahun nama dia Muhammad Fadhli, sebelah dia yang kedua Ahmad Khaufi, 5 tahun dan yang ensem dulu kini dan selamanya aku ler... pas tu wife aku Pn Santy Salasiah Bt Ibrahim dan yang paling kecil dan paling lawak sekali dalam famili aku Kashful Haqq, 3 tahun.

so... kengkawan kat bawah nie ada column untuk komen... maka gunakan ruang tersebut dengan sebaik mungkin..OK... asta lavista babey....

7 comments:

Anonymous said...

walah..sedondon gitu. Cam pengantin baru lagi. Dwan awok patut produktif skit, kurang2 5 atau anak sebelum umur 45..

Anonymous said...

Dwan...takut koi nok pegi raya umah awok...semenye merah...takut kena kejor dik Man Kebau je!
Ano awok seme lelaki...kena try macam koi,no empat puteri!...pas tu tutup kilang...

Anonymous said...

koi try gaks mencucuh beberapa teknik nak dapat anak pompuan... tapi kluar lelaki gaks... camner ek??

Lan Kentei said...

Mat Dwan.. If betoi2 nokk try "Buat" anok pompuan, step dia, 1. sapa2 yg nokk g Umroh/Hj, tlg mintok dia b'doa d depan Ka'abah, direct, mintok utk awokk (if dpt g & mintok sndiri, lagi elok werr..)
2. senggeng tuh, nokk kena betoiii werr..
3. Yg nie, sensitippp banyok & mendlm ckitttt.... Tp, kita kongsi & ikhtiorrr yg kita "mampu".. Awok kene pastikan wife awok "sampei" dulu, lepaihhh 2, baghuuu awok "sampei"... Haaa... mmg dalammmm la 2, jgn d luorrr pulokk.. Abihh gas jekk..
Demikian la sedikit sebanyokk anok2, kelas bimbingan keluarga bahagia pd kali ini.. Rodongs yg lain2, tambohhh laaaa.. Bg tips to Mat Dwan nihhhh.... :-D
Lan Kentei..

Anonymous said...

nak tamboh petua Lan skit. Kalu nok anok pempuan, kena kuat ke kiri. jgn pakai boh jer..tala ke kiri, ingat tu. Lagi satu jgn asyik awok kat bawah jer..awok kena rajin sokmo kat atas..
haa gitu la lebih kurang tukang ubat bercerita...nakhoda yang hilang..

Anonymous said...

ishh ishh... permata yang hilang kottt ko ni slumber... ada jual kat mydin ker?

Pokcik Zam said...

takde jual. x pun ngko tgk balik koleksi ngko yg popular masa kat SMS dulu..Mona Gersang, nyanyian Man Bai