Sunday, November 05, 2006

NostALgia bUdAK ITm - ePisOD 3 (edisi belum edit)

Aku perlahan-lahan membuka sampul merah jambu tersebut. Wangi. Terdapat sekeping surat didalamnya yang dilipatkan dengan cantik sekali. Kubuka kertas tersebut :

Saudara Mazlan,

Diharap saudara dalam keadaan sihat dan baik adanya. Tujuan saya menulis ini adalah untuk memberitahu saudara bahawa…..

Aku membaca surat tersebut perlahan-lahan. Nasib baik lah kawan-kawan bilik aku tak sampai lagi. Aman lah sikit aku baca surat ni, kalau tidak mesti ramai yang kacau dan nak sama tengok surat ni. Sampai ke perenggan akhir ,

Oleh itu terserahlah kepada saudara samada untuk meneruskan persahabatan ini mengikut kemahuan saudara…terserahlah samada…

Yang Benar,

Aku termenung sebentar menatap surat ni. Macam mana ni? Apa aku nak buat ni? Siapa yang letakkan surat ni atas katil aku ni..Berbagai2 persoalan bermain di benak fikiranku. Aku jadi buntu seketika.

Aku baru masuk kat ITM Pahang ni. Belum sampai sebulan lagi aku mendaftarkan diri di kampus Taman Gelora dan duduk di Hostel Remaja ni. Apahal plak aku boleh dapat surat macam ni. Nasib baik kawan2 aku tak tau lagi. Ye ke mereka tak tau ye?

Bahaya2! Surat ni mesti aku sembunyikan dari dia orang. Mampus aku kena kutuk dengan Sarip, Sidi, Pian, Joe, Puis dan Chegeng kalau dia orang tahu hal ni. Habis tu kat siapa aku nak bercerita dan mintak nasihat pasal benda ni..Dan yang pentingnya macam mana dia boleh hantar surat kat aku…

Aku simpan balik surat tersebut ke dalam sampul merah jambu tadi. Aku duduk sebentar diatas katil sambil memegang surat tersebut. Aku bangun untuk menyimpan surat tersebut di dalam laci meja study.

Tanpa kusedari daun pintu bilikku diselak dan muncullah kawan2 ku yang baru balik dari Dewan Makan…..

9 comments:

selambe jer said...

koi rasa surat tu mesti bukan dari Anim..sebab Kida ni hansem gak. Ramai SA dia ni. Tah2 awek senior..

LaN KidA said...

Teka Slumber..jangan tak teka..tapi memang bukan dari Anim...

lagi2 selambe said...

Ada senior yg jadi Kesatria, bdn tembam2 skit. nama tak ingat. pakai spek, kulit tak cerah sgt.

LaN KidA said...

Senior tu termasuk salah sorang peminat koi..tapi surat ni bukan dia...teka lagi...

ZM said...

mesti budak DSS @ DPA yang antar kat awok tu kida

LaN KidA said...

ZM..Mintak maaf...salah jugak...DSS dan DPA tu memang ada surat jugak...tapi surat dengan trademark 'terserahlah samada' ni bukan...

walid said...

kida,walid tau.budok DIA...
x nak cakap byk, awok blanjer koi kopi O...ko tau jwb nyar

selamber xx said...

SK, awak tengok. Koi dah kata, berderet tuh... sekarang bisnes dah manatp, lagi ramai sekretari ngan minah2 minat..

mat dwan said...

mana SK ? tak komen pun... slumber dah jual pantu tu.. jawab ler...

koi nie rodong kidA lepas part 4 jer.. koi dok sebilik ngan die .. tu yg koi takut biler dia tidur celik...