Friday, October 05, 2007

beRbUkA deNgaN aPaMZ - siRi 6


Rasanya 42 pax adalah jumlah yang muktamad sehingga ke saat ini yang akan berbuka puasa di rumah Apamz pada petang esok. 42 pax ini cuma angka untuk di sediakan kepada caterer. Jumlah sebenar yang akan menghadiri majlis ini jika di campur dengan kanak-kanak mungkin akan mencecah sehingga 60 orang.

Alamat untuk ke rumah Apamz nanti adalah seperti berikut :

21, Jalan Balok Makmor 16,
Taman Balok Makmor, Beserah,
Kuantan, Pahang.
Tel Apamz : 013-9987697

Apamz juga ada berpesan kepada kengkawan yang akan hadir ke rumahnya nanti jika dari Kuala Lumpur atau Temerloh lagi senang ikut Lebuhraya Pantai Timur dan exit kat Tol Jabor (Baru), atas lagi dari Tol Kuantan, lepas tu keluar di Simpang Jerangau-Jabor. Tapi Apamz kata lepas Tol tu ada persimpangan bertingkat, naik jalan atas ke Beserah/Gebeng, then terus dan keluar ikut susur Pelabuhan Kuantan ( Tapi Apamz kata masa persimpangan bertingkat tu jangan ikut susur ke pelabuhan dulu, nanti lagi jauh lepas ke Sungai Ular) ( Ini saya copy dari sms yang Apamz hantar kat saya semalam)

Harap-harap tiada masalah untuk kengkawan sampai ke rumah Apamz nanti. Insyaallah mungkin dalam pukul 6 petang atau lebih awal lagi kawan-kawan semua akan sampai. Saya pun mungkin bertolak selepas zohor dari KL. Caterer akan menghantar makanan terus ke rumah Apamz nanti. Pinggan dan cawan/gelas untuk 60 orang. Pinggan untuk lauk-lauk. Pinggan untuk kuih-muih dan buah-buahan. Sudu, senduk tak banyak kot sebab buffet. Tikar, meja letak makanan ( buat buffet).

Apamz juga beritahu bahawa beliau juga menyediakan bilik untuk bersalin pakaian bagi lelaki dan wanita. Masjid pula hanya walking distance (100 meter) dari rumah Apamz. Jadi aturcara kita petang esok maybe boleh buat seperti berikut :

6-30 petang : BUDIMAN sampai dan persediaan berbuka
6-45 petang : Kutipan bayaran makanan dan sumbangan
7-01 petang : Berbuka Puasa BUDIMAN dan sembahyang mahgrib
8-10 malam : Sembahyang Isyak dan Terawikh di Masjid berdekatan
9-45 malam : Berkumpul semula di rumah Apamz dan penyerahan sumbangan.
masa sendiri : Bersurai

Tapi mana yang datang lebih awal tu lebih elok jadi takdelah kelam kabut sangat untuk membuat persiapan nanti. Apa-apa pun harap-harap segalanya berjalan lancar dan semuanya selamat sampai menghadiri majlis berbuka puasa ini nanti. Terima kasih di dahulukan kepada kengkawan semua yang telah bekerja keras demi menjayakan majlis berbuka puasa ini. Ummi, Bilal, Walid, Apamz dan semua yang terlibat dalam menjayakan dari mula sampai akhir nanti. Berkat kecekalan, ketabahan dan kerja keras anda semua, insyaallah kita akan beroleh kejayaan.

Berbudi Melalui BUDIMAN.
Jumpa anda semua di sana, insyaallah.

2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum..

Murtabak MENGKASAR kwn dah oda... oda saja... Minta rozain tolong ambil kat 38, Jalan Tok Tuan, Kg. Mengkasar .. Bole ka...

Charlie

Anonymous said...

Untuk menyenangkan urusan baik korang berdua telefon :

Charlie : 019-9861331
Rozain : 013-9326416