Saturday, October 06, 2007

beRbUkA deNgaN aPaMZ - siRi 7 - haRi niLa, jOmLa oiii


Maka hari yang dinanti-nantikan untuk majlis berbuka puasa BUDIMAN dengan Apamz pun sampai juga. Petang nanti akan berkumpullah BUDIMAN dari Kuantan, Temerloh dan Kuala Lumpur untuk sama-sama berbuka puasa dengan Apamz sekeluarga di kediaman beliau di Taman Balok Makmor, Beserah, Kuantan. Seronok sangat rasanya dapat berbuka bersama-sama sambil kita semua beramal untuk saudara BUDIMAN kita Apamz.

Ummi, pagi-pagi semalam telah menelefon saya untuk memastikan semua aturcara berbuka nanti agar dapat berjalan dengan lancar dan sempurna. Usaha yang tak kenal penat dari Ummi sememangnya salah satu faktor yang membolehkan majlis ini terlaksana, insyaallah. Begitu juga usaha kawan-kawan yang lain yang turut sama memastikan agar majlis ini terlaksana dengan jayanya.

Rozain@ Niazor pula siap sms kepada saya pukol 1-00 pagi tadi untuk memberitahu bahawa Murtabak Pekan telahpun di pesan dan di aturkan oleh Charlie Koy. Beliau akan mengambil 20 keping murtabak tersebut daripada adik Charlie yang berada di Pekan petang nanti. Terima kasih banyak-banyak Charlie. Bukan murah juga harga murtabak tu, dengarnya antara RM6-8 sekeping. 20 keping hampir RM150 untuk hidangan kepada kawan-kawan nanti.

Niazor juga memberitahu bahawa petang nanti juga akan ada suprise dimana akan hadir seorang yang tiada dalam list BUDIMAN untuk berbuka pada asalnya tetapi akan menyertai kita semua petang nanti. Saya pun tak tahu siapa dan memang betul2 suprise ni. Niazor kata gerenti gempaq dengan kehadiran orang itu nanti. Suspen betul lah Niazor ni!

Ummi pun khabarnya ada suprise menu juga petang nanti. Suspen betul lah dia orang ni. Ada je nak kasi kezutan. Hari tu pun Kitang kata nak celebrate bawak kek untuk BUDIMAN yang sambut birthday bulan Oktober ni bersekali dengan belated birthday BUDIMAN yang pertama. Suprise lagi. Ummi birthday esok 7hb Oktober 2007. Sape lagi yer BUDIMAN yang celebrate birthday Oktober...kena tunggu petang ni ler nak tahu.

Apa-apa pun jangan korang bagi keZutan dengan bawak terlampau banyak makanan dah ler. Nanti tak habis kang, membazir plak. Rasa-rasa macam tak cukup masa la petang nanti...nak berbuka lagi, nak terawikh lagi, nak sembang lagi, nak kezutan lagi.... mahu pukol 1-00 pagi habis ni...macam nak kena bawak tikar bantal jer ke rumah Apamz ni. Jadi elok lah rasa-rasanya pesan kat anak-anak kita yang datang sekali nanti beritahu mereka balik lewat sikit ni...kena pandai-pandailah bawak diri yer.... dan kepada yang last minute nak mai tu.... jangan tunggu lagi... jom ler...makan tu tak berapa kisah sangat...ni banyak keZutan kengkawan nak bagi ni... ambik kunci keta....jom blah pi rumah Apamz...sekarang juga!!!!!

No comments: