Sunday, February 11, 2007

biRThdaY aiMiN daN jUMpa meMBeR LamA


Dekat 3 hari sebenarnya dari hari Jumaat baru-baru ni saya tak sempat nak update blog kerana biasanya malam-malam sebelum tidur tu saya jengok dan update blog ni sekejap. Ini kerana dari hari Jumaat dulu agak sibuk sikit dengan beberapa urusan dan keletihan mengakibatkan tiada idea nak update blog.

Hari Jumaat baru-baru ni ada tournament golf di Bukit Unggul anjuran beberapa kawan-kawan golf saya di Kelab Bekas Askar-Askar Melayu. Jadi saya yang dah dekat 3 minggu tak pegang kayu golf pun terpaksalah layan kawan-kawan golf saya seperti Dato' Badrus, Kol Che Ojang, Kol Ramlay dan lain-lain lagi. Bila dah jumpa kat Kelab Golf ni biasalah sembang sampai pukol 1-00 pagi pun tak habis-habis lagi.

Hari Sabtu 10hb Februari pula birthday Aimin, anak bujang saya yang dah pun mencapai umur 12 tahun. Dah boleh buat I/C dah. Jadi malam tu bawak SK, Aimin dan Sarah makan Pizza sebab Aimin mintak saya belanja Pizza untuk dinner. Selepas dinner dengan family saya dapat call dari seorang kawan lama dekat 3-4 tahun jugak tak jumpa. Geng masa BPR dulu. So jumpa dia orang minum kat Melting Pot Concorde Hotel sampai pukol 3-00 pagi jugak. Macam-macam cerita. Seorang member saya tu dah ambil keputusan untuk bermastautin di Mekah untuk berniaga sambil menguruskan orangramai yang nak buat umrah dan upah haji. Katanya kalau berniaga kiosk makanan kat Mekah pun boleh tahan pendapatannya. Sewa kiosk kat sana memanglah mahal iaitu hampir RM10,000 tetapi boleh dapat pendapatan lebih kurang RM1,000 sehari. Suka, sedih, macam-macam bila dengar cerita member-member yang lama tak jumpa ni.

Hari Ahad pula ada member saya yang dah hampir setahun tak jumpa juga buat house warming kat Wangsa Melawati. Jadi bawaklah family saya pergi ke jamuan tersebut. Jumpa pula ramai member-member yang dah lama tak jumpa juga. Macam-macam cerita lagi. Jadi balik letih, hilang idea nak menulis, tulah sebab dekat 3 hari blog ni tak update, asyik-asyik lagu Awie tu jer sampai naik tepu dah nak dengar bab kata Joe Malady.

4 comments:

Anonymous said...

Happy belated birthday Aimin. All the best n stay cool :-)

Wishes from Hafiq, Farhah, Uncle Jepun, Auntie Shema & (ehh auntie ke? laaa I thought kak Shema tadi... )

Anonymous said...

thanks shema...ade ghupenye minah chakk kat blog.. ni mesti selalu skodeng...*wink*

shema maintain jgn tak maintan panggil kak pun boleh sbb lum dpt cucu lagi pun hehehehe...

Anonymous said...

Happy veryyy.. belated birthday to Aimin...Wishing u best of luck in your coming UPSR (lambat lagi ke??)n be a good son...May Allah bless u and family..

Sorry, smlm kat ofis auntie ni server down...N Anim, be a good mum also ek!!

Anonymous said...

sALAM bURSTDAY WAT aIMIN..
wISH aLL tHE bEST 4 U N fAMILI
N hIDUP mANCHESTER.

tP uNCLE the rEDS....MASIH KALAH GAK...