Saturday, June 02, 2007

eMay - Ekspedisi Meraikan Anak Yatim


Semasa di Kuantan baru-baru ini sempat berbincang dengan Bilal dan kawan-kawan yang lain seperti Puis, Antu, Joe Malady dan Apamz berkaitan rancangan untuk mengadakan eMay. Setelah berbincang maka eMay akan dilaksanakan pada 23hb Jun 2007 iaitu pada hari Sabtu. Program yang akan di buat adalah seperti berikut :

Tarikh : 23hb Jun 2007
Masa : 2-30 petang
Tempat : Rumah Anak Yatim Darul Izzah, Jalan Maran, Temerloh, Pahang.
Peserta : Anak Yatim seramai 23 orang kesemuanya perempuan berumur antara 8-14 tahun.

Aturcara program :

2-30pm : Ceramah Motivasi oleh Bilal kepada anak yatim
4-30pm : Solat Asar dan Minum Petang ( Anak Yatim dan BUDIMAN )
5-15pm : Pertandingan Mewarna dan Permainan
6-30pm : Berhenti rehat dan bersedia untuk Solat Maghrib berjemaah
7-15pm : Solat Maghrib berjemaah
7-30pm : Penyampaian Hadiah dan Sumbangan
8-15pm : Solat Isyak berjemaah
8-45pm : Jamuan Makan Malam

Kita bercadang untuk menyumbang sepasang pakaian sukan kepada 23 orang anak yatim tersebut. Disamping itu kita juga ada penyumbang sepasang baju kurung baru dari seorang penderma dari kawan BUDIMAN kita. Selain itu pakaian-pakaian lama jika ingin disumbangkan oleh kengkawan bolehlah dibawa sekali pada hari itu dan eloklah dibungkus elok-elok. Kita tidak akan mengadakan collection center dan harap kepada kawan-kawan yang ingin menyumbang pakaian lama dapat datang sendiri menyertai program ini.

Kita juga akan mencari kewangan bagi membiayai pembelian 23 pasang baju sukan yang saya kira berjumlah lebih kurang RM700. Kita juga akan membiayai sedikit hadiah untuk pertandingan mewarna dan permainan lebih kurang RM300. Kita juga akan membiayai kos makanan iaitu untuk minum petang dan Jamuan Makan Malam yang saya anggarkan untuk seramai 30 orang (anak yatim dan staff di situ) berjumlah RM15 sekepala bermakna lebih kurang RM450. Ini bermakna lebih kurang RM1,450 haruslah diperolehi untuk membiayai program ini. Insyaallah rasanya kawan-kawan BUDIMAN akan menyumbang untuk anak-anak yatim ini. Jika ada lebihan sumbangan mungkin kita akan membuat sumbangan tunai kepada anak-anak yatim tersebut.

Kepada kawan-kawan BUDIMAN yang ingin menyertai harap dapat memberitahu seawal yang boleh kerana bagi kawan-kawan BUDIMAN perlu membayar untuk makanan iaitu RM15 sekepala juga. Oleh itu sila nyatakan jumlah ahli keluarga yang akan hadir dan harap dapat membuat penjelasan bayaran terlebih dahulu kerana kita akan berurusan dengan pihak caterer yang akan menyediakan makanan tersebut. Penyertaan dan bayaran hendaklah dibuat selewat-lewatnya pada 20hb Jun 2007 sebelum jam 5-00 petang.

Insyaallah, walau macam mana pun sambutan kawan-kawan BUDIMAN, program ini akan tetap dilaksanakan, tidak kiralah jika tiada sumbangan sekalipun akan tetap saya usahakan juga untuk berjaya. Bila mengetahui bahawa anak-anak yatim tersebut terbiar tanpa peruntukan kerajaan dan tidak mempunyai pakaian yang mencukupi, rasanya menjadi tanggungjawab yang wajib untuk mencarikan keperluan mereka itu.

Segala sumbangan untuk eMay ini bolehlah disalurkan menerusi akaun seperti dibawah :

Penama Akaun : Azmi Abu Bakar (Bilal)
Bank : Maybank
No Akaun : 101254011503
Tel : 013-9864049

Sila call atau sms kepada Bilal selepas anda membuat sumbangan. Pembayaran untuk penyertaan dan makanan ahli keluarga juga sila gunakan akaun yang sama seperti diatas dan sila maklumkan kepada Bilal melalui call atau sms jumlah ahli keluarga yang menyertai dan jumlah bayaran yang telah dibuat.

2 comments:

Anonymous said...

Salam..
Alhamdulillah setakat ni yang dah hubungi saya ialah Fadhil Osman, zamberan dan arash. saya cadangkan deadline untuk pengesahan penyertaan ialah pada 10hb June 2007. Pada 11 June, kita akan dapat gambaran kasar berapa yang akan menyertai dan kemudian decide dari segi kutipan dan sumbangan. Di Temerloh kawan-kawan seperti zambern dan rahman juga sedang mengumpul rakan-rakan di sana.

Anonymous said...

Salam....

Kemungkinan besar ummi x dapat join sebab kena meeting di Langkawi fr 23rd to 25th Jun... Alahaaiii..So, family ummi pun will gonna miss this xpdc. Anak2 sume excited and looking forward nak join..Apapun, ummi akan tetap bagi commitment dalam bentuk lain.. InsyaAllah..