Monday, April 02, 2007

sEDiKit kiSaH daRi maN tROq

Semalam Man Troq ada menghantar sms kepada saya memberi sedikit berita terkini berkaitan dirinya. Ada 2 sms yang dihantar :

1. Salam kidA...lama doh kita tak pegi ngeteh. Koi skrg tengah sibuk mengemas brg utk pindah ke rumah baru. Rumah kerajaan bukan rumah sendiri... rumah tu bedekatan dengan Mindef dan bersebelahan dengan kondo Lanai Gurney. Sebenornya dah seminggu koi mengankat barang2 yg kecil dengan kereta koi. Brg2 besar koi kena tunggu trak tentera. Cadang minggu depan hari Rabu koi nak pindah tapi terpaksa tangguh dulu sebab koi kena pegi kursus kat P. Dickson dari Isnin sampai Jumaat. Insyaallah sebelum pertengahan bulan ni koi akan duduk rumah baru. Bila dah selesai semua koi bercadang untuk ngajak rodong2 buat PotLuck kat rumah baru koi, Insyaallah...

2. Salam kidA...Koi nak maklumkan pada awk, rumah mak mertua adik ipar koi (ibu tunggal) di Taman Seri Kamunting, Kuantan (belakang rumah mak Lan Kentei) telah mengalami musibah kebakaran pada minggu lepas hari Rabu. Kebakaran berpunca dari tindakan anak lelakinya yang mengalami tekanan jiwa memotong getah dapur gas memasak. Kemusnahan Total. Anaknya dalam kritikal. Beliau memohon bantuan dalam bentuk apa saje. Mohon maklum kepada sesiapa yang ingin membantu.

Sms pertama di hantar kepada saya pada petang Sabtu manakala sms ke dua pada tengahari Ahad semalam sewaktu saya tengah driving balik dari majlis di Putrajaya. Selepas mendapat sms ke dua itu saya terus menghubungi beliau tetapi malangnya bateri phone saya pulak weak dan terputus perbualan. Walaubagaimanapun sempat lah berbual sedikit dengan beliau berkenaan musibah yang menimpa saudara beliau itu. Menurut Man Troq, pihak Celcom Kuantan juga ada menjalankan kutipan sumbangan untuk saudaranya itu namun begitu sumbangan dalam apa jua bentuk masih lagi diperlukan. Kepada sesiapa yang ingin menyumbang harap dapat berhubung terus dengan Man Troq di telefon 019-9882907 untuk menyampaikan terus sumbangan samada barangan atau apa saja yang difikirkan sesuai.

1 comment:

Anonymous said...

yup..jun n family tau after tgk news and sister in law cite..lupa plak ade kna mengena ngan man troq...mmg all gone..harap2 dapat la kita bantu serba sedikit..yg termampu.

salam-junmrslk