Sunday, May 27, 2007

seDiKit beRitA kaWan-KaWaN

Nampaknya tiada kawan-kawan yang menyahut panggilan untuk menziarahi Apamz sekeluarga pada weekend ni ke Kuantan. Takpelah nak buat macam mana. Mana yang rasa nak pergi sendiri-sendiri tu, eloklah ziarah kawan kita yang sedang kesusahan itu. Masa ni masa dia, masa kita nanti kita tak tau macam mana, redha je la...setiap niat dan perbuatan tu ada balasan baik buruknya, cuma masa sahaja yang akan menentukannya, terima je la.

Kawan kita yang selalu menguruskan kutipan kewangan kita nampaknya terus menyepikan dirinya, mungkin sedang menghadapi masalah berat agaknya. Untuk Tabung Bantuan Apamz yang saya cadang untuk di adakan maka Bilal telah bersetuju untuk menjadi Bendahari sementara. Maka segala sumbangan untuk Apamz sekeluarga bolehlah dihulurkan melalui Bilal menerusi akaun seperti di bawah ini :

Penama Akaun : Azmi Abu Bakar (Bilal)
Bank : Maybank
No Akaun : 101254011503

Setakat ini tiada dateline untuk menyumbang cuma saya rasa eloklah kiranya dapat di kumpulkan dalam tempoh 2 minggu ini. Insyaallah kita akan umumkan berapakah jumlah sumbangan itu nanti semoga ianya akan dapat meringankan sedikit beban yang ditanggung oleh Apamz sekeluarga. Setelah sumbangan yang kita sarankan kepada Apamz secara terus tidak mendapat sambutan (cuma petang tadi ada seorang sahabat perempuan ada msg kepada SK bahawa beliau ada membuat sumbangan sedikit dan minta beritahu Apamz), maka saya amat berharap moga-moga Allah swt membukakan pintu hati tuan-tuan dan puan-puan untuk membuat sedikit sumbangan kepada Apamz sekeluarga.

Jangan lupa pada malam nanti Ahad 27hb Mei 2007 bertempat di Masjid Besar Kuantan, Bilal dan Apamz ada menganjurkan sembahayang hajat untuk Miza. Semoga kawan-kawan terutama yang berada di Kuantan dapat meluangkan masa selepas Isyak untuk bersembahyang hajat bersama-sama Apamz moga-moga akan dipulihkan semula kesihatan Miza.

Malam Jumaat dulu saya juga ada menerima sms (tak tau sapa yang hantar sebab masa tu handphone saya rosak lagi) memberitahu bahawa Emak Mertua kepada Bob MG DIA telah kembali ke rahmatullah pada hari Jumaat malam yang lalu kira-kira jam 8-45 malam. Tidak pula dinyatakan punca kematian.

Pada malam Jumaat itu juga saya menziarahi Kudin Mekanik yang kurang sihat kerana penyakit darah tinggi yang telah di alaminya sejak 3 hari yang lepas. Mungkin kerana agak kurang rihat tekanan darah beliau naik dengan tinggi. Beliau kini berehat di rumah dengan mengambil ubat-ubatan.

Hari Jumaat juga 25hb Mei 2007 merupakan harijadi kepada isteri Padil Sutoq. Saya mendapat tahu kerana Padil ada menelefon saya bertanyakan restoran yang sesuai untuk beliau membawa isterinya untuk candle light dinner sambil mendengar live band. Beliau ingin ke Bora-Bora di Ampang Point tetapi bertanyakan saya jika ada yang lebih sesuai. Saya beritahu beliau kalau nak rilek dan nyaman sikit pergi kat Alexis Bistro sambil dengar live music Jazz dari Sharizan, Sheila Majid, Luise Pragasam atau kadang-kadang Dave Koz. Kalau nak havoc sikit boleh pergi Planet Holywood atau Hard Rock Cafe. Pada malamnya bila saya telefon beliau semula tiada jawapan, maybe sedang lentok dinner sambil dengar live band sampai tak dengar telefon saya agaknya...hehehe.

Apa-apa pun walau apa saja yang kita buat weekend ni dan hari-hari seterusnya, sesekali pandanglah ke belakang sekejap, ingatlah ada kawan-kawan kita yang sedang dalam kesusahan dan amat memerlukan bantuan kita... janganlah kita menjadi kawan di masa ketawa sahaja.... janganlah kita asyik mendongak ke langit sahaja sampai lupa apa yang ada di bawah....

1 comment:

Anonymous said...

To Bob MG,
SK doakan moga roh arwah mertua Bob MG di cucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...ameeennn..

To Kuden,
Kuden ni koje kuat ngat... rehat x cukup tu...sian aishah mesti risau kalau kuden x sihat...take a break kuden yea...nanti dah sihat betul2 koje balik yea...shusah ler kalau kuden tak sihat SK n kida nak antor kete kat sape? huhuhuhuh...

To Ema (isteri padil),
selamat menyambut hari lahir (sorry anim terlewat ucap) moga ema dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan berbahgia selalu di samping keluarga n padil yg suka merapu tu hiks!