Friday, May 11, 2007

eMay - siRi 2

Malam semalam, saya, Bilal dan Padil Sutoq telah mengadakan perbincangan berkaitan eMay yang bakal kita adakan di Temerloh nanti. Kebetulan Bilal mempunyai urusan di KL disamping nak test drive Volvo 850 GLE yang di belinya baru-baru ini. Nampaknya tak lama lagi BUDIMAN boleh tubuh Volvo 850 Club sebab ramai yang berminat dengan kereta tu.

Balik kepada eMay yang di bincangkan semalam maka cadangan aturcara yang bakal di adakan adalah seperti berikut :

2.30pm – 5.00pm : Seminar Motivasi yang akan dikendalikan oleh Bilal
5.00pm – 5.15pm : Solat Asar
5.15pm – 6.30pm : Indoor Game oleh AR
7.15pm – 8.45pm : Solat Maghrib, Tahlil dan Solat Isyak
9.00pm : Jamuan Makan Malam dan Pemberian Sumbangan

Itu adalah cadangan aturcara yang bakal di adakan. Bagi barangan pula di samping pakaian lama atau barangan lama yang akan di sumbangkan, sehelai T’shirt dan sehelai Track Bottom yang baru akan dibeli untuk disumbangkan kepada kanak-kanak tersebut. Kita juga bercadang untuk memberi sumbangan alat-alat tulis sebelum sessi Seminar Motivasi. Kalau ada lebihan sumbangan mungkin kita boleh bagi sumbangan tunai kepada setiap kanak-kanak atau membeli barangan lain untuk mereka.

Bagi makanan pula, kita akan mengadakan minum petang dan Jamuan Makan Malam yang akan di buat secara catering. Bagi kawan-kawan BUDIMAN yang ingin menyertai haruslah membayar untuk setiap ahli keluarga yang ikut serta. Manakala untuk anak-anak yatim, kos makanan dan pembelian barangan akan di bayar melalui kutipan sumbangan tunai dari kawan-kawan BUDIMAN yang di lakukan pada minggu depan.

Masalah yang utama di sini ialah tarikh yang sesuai. Saya mencadangkan pada 2hb Jun 2007 tetapi feedback dari kengkawan masih kabur lagi. Jadi saya amat memerlukan jawapan anda di ruangan komen tarikh yang sesuai dan samada anda ingin menyertai program ini dan berapa orang yang akan pergi kerana untuk mengira bilangan bagi catering makanan. Jawapan anda yang SEGERA teramatlah diperlukan. Alternatif tarikh lain ialah pada 26 dan 27 Mei, 2, 3, 9 dan 10 Jun 2007. Pilihlah tarikh yang sesuai dan berikan jawapan dengan SEGERA.

9 comments:

Jun said...

volvo ye kida..iskkk...x mampu ler..yg ade ni pon peritt daa nak bayo...jun kalu 2 n 3hb tu x dpt..LK exam..jun pon x dpt discuss tul2 lagi ngan dia..kalu end of may tu dia boleh..or date kat nak abis cuti tu, jun conf later ye..anyway, ikut yg ramai leh g la..kalu jun n family x dpt g..insyaallah we all tolong part lain tu...(hrp2 leh g..huhu...)

Anonymous said...

ar® here...
pasal date ni... ar cuma free bln 6 nnt.., bln 5 ni mmg dah full... 26/5 ni ar involve citrawarna kat putrajaya... so..., byk preparation yg kena buat sblm event tu... ar kena wat stage utk vip & agong seat... pening weh...!! lgpun.., kalo awl bln jun..., time tu dah dpt gaji... so.., panjang le langkah bleh gi... heheheheh...
but if anything..., bgtau je le... kalo dpt..., ar pasti join..!! yeahh...

Anonymous said...

Salam Jumaat...apakata 9 June 2007,bole celebrate sekali wedding anniversary kengkawan kita...

Anonymous said...

salam....if 2 june mmg walid x dot join. if minggu lain mayb walid sorang jer join,,sbb YM exam.Hope this event will be another successful event.
p/s..kida, bilal sambar volvo 850 kat kuantan ke?...mana pegi evasion MPV?

Jun said...

sorry..just nak inform...2,3hb n 9hb jun n family x dpt join la...LK peksa date2 tu..anyway, folow aje suara ramai. LK kim slm..x dpt masuk sini at d moment..so jun on behalf la ni ye BUDIMAN...sorry bebyk...tq.

Anonymous said...

Apa kata kita buat selepas cuti sekolah...mungkin ramai yang dah free sikit masa-masa tu.. 1-2 minggu lepas cuti sekolah i.e. 16 dan 17 atau 23 dan 24 Jun...

Anonymous said...

Salam semua.. ding dong ding dong.. rasanya semua ada alasan tersendiri. Jadi bak kata Kida kita tak nak drag lama sangat sebab warga darul izzah sangat-sangat memerlukan bantuan. Mengambil kira semua pandangan, ana cadang kita tetpkan pada 23hb, Jun. Rasionalnya kalau 16 atau 17, baru seminggu lepas cuti sekolah. Ada yang dah bercuti atau berjaln ketika cuti sekolah.. so nak berjalan semula almklumlah. Tapi kalau 2 minggu selepas tu.. mungkin boleh dipertimbangkan sangat-sangat kot...

So lets fix it to 23rd. June. Siapa boleh ke.. tak boleh ke.. That shld be the date dan tak yah nak diperbahaskan lagi. Cuma sekarang fokus dari segi detail nya sahaja. Apa yang nak disumbang, bagaimana nak buat collection, bila deadline, dan sebagainya.. Mengikut Kida, mereka amat memerlukan 4 perkara Kritikal:
1. Semangat dan motivasi pelajarnya
2. Keperluan beriadah seperti T.shirt dan Seluar Track
3. Sumbangan dalam bentuk dana dan keperluan makanan
4. Bagaimana nak menggalakkan komuniti di luar sana Memberikan sumbangan pada Darul Izzah sebab lokasi tempatnya agak terpencil dan ramai yang tak tahu..

Anonymous said...

sambungan..
Menurut Kida lagi.. Mydin Nilai kan sumbangkan alat tulis / stationery.. Ana akan organized dgn wife ana bengkel motivasi selama 2 - 3 jam.. Kita perlukan hadiah yang nilainya sekitar RM100
Kita nak cater minum petang dan makan malam seramai untuk 70 orang X RM10.00 = RM700. Kita perlukan Track dan T.Shirt untuk 23 pelajar XRM 30.00 = RM690.00 Kita perlukan Kain Banner untuk diletakkan di tepi jalan utama mempromosikan DarulIzzah dan menggalakkan masyarakat memberikan sumbangan RM150 x 2 = RM300. ( Kalau dapat sponsor ship lagi bagus) Dan keperluan makanan asas untuk tempoh 3 bulan bagi 30 orang ( beras 30 kampit, gula 30 kilo, minyak 10 botol, telur 30 sarang,susu 30 tin dan milo30 packet)Sekitar RM1,200.00 Jumlah semua sekitar RM3,000.

Kalau ikut pengelaman yang lepas.. rasanya macam tak mustahil. mana yang ada inisiatif utk buat collection atau dapatkan dari jiran, persatuan atau rakan setempat kerja di alu-alukan. Sumbang lain seperti baju terpakai untuk PELAJAR PEREMPUAN dari 8n tahun hingga 12 tahun ( 21 orng) 14tahun 2 orang.. adalah dialu- alukan.

Orait.. SAHABAT ..

Volunteer.. siapa yang nak lead apa.. Kita tak leh biarkan semuanya dipikul oleh KIDA sebab dia pun sama macam kita.. busy!! Berat sama dipikul ringan sama dijinjing.
Siapa yang nak lead collection ?
Siapa yang nak lead pakaian ?
Siapa yang nak lead makanan ?
Siapa yang nak lead banner?
Siapa yang nak lead aturcara program ?

Ana cadangkan satu pertemuan ringkas di adakan pada 21hb. Malam jam 8.30 di Restoran Pelita Jln Ampang.Minta SAHABAT blok diari/planner dan timbang-timbangkan supaya dapat hadir. Lagi ramai.. lagi baik. Mereka yang tak dapat hadir kita buat tele conference.

Wassalam.

Anonymous said...

Sorry, lama x contact u all semua. I skrg ni tgh busy ngan project baru so slalu berulang alik ke Kota Kinabalu. This weekend kena pegi lagi. Ari tu about sebln berkampung kat Hongkong...... Nampak gayanye x boleh nak join sgt member2 selagi project ni x abis..... expecting bulan 9 nanti.....
-Anita-