Monday, March 28, 2011

seMbaNG

Bro Idris Tawfik menyampaikan Talk
Dr Hazwani Dr Abdullah (sepupu) yang jadi MC malam tuAimin kata Felda Di Saji sedap makanannya malam tu
1. Jumaat malam saya ada bersembang dengan Bilal di FB semasa beliau berada di Kuching mengadakan seminar di sana. Beliau ada mencadangkan supaya kita mengadakan kutipan amal untuk beberapa rakan budiMaN yang ditimpa musibah. Selain itu beliau juga menganjurkan untuk menziarahi Mulyadi pada 15hb dan 16hb April ini di Kedah. Saya beritahu beliau saya tidak ada halangan dengan kedua-dua cadangan tersebut dan jika ada rakan budiMaN yang nak menyertai atau hendak membuat sumbangan amal mungkin boleh hubungi saya dan insyaallah kita akan aturkan sesuatu.

2. Sabtu malam pula saya bersama isteri dan anak saya menghadiri Majlis Makan Malam Amal Sekolah Khalifah dan Talk oleh Bro Idris Tawfik. Sekolah Khalifah ialah sebuah sekolah agama swasta mempunyai pendidikan rendah dan menengah terletak berhadapan Ampang Point dan Hotel De Palma, Ampang. Makcik kepada Anim isteri saya iaitu Prof Dr Alini adalah salah seorang pengasas sekolah ini dan kini menjadi Board of Trustee sekolah tersebut. So, bapa mertua saya beli satu table dan kami sekeluarga, keluarga adik isteri saya dan Dato' Dr Nik (bekas KP Kem Tanah dan Galian yang diundang oleh bapa mertua saya) hadir pada malam itu bertempat di Dewan Merak Kayangan, Felda Jalan Semarak. Apa sebenarnya menarik yang saya nak cerita adalah berkaitan Talk yang diberikan oleh Bro Idris Tawfik (ada website dan FB Bro Idris) yang simple dan menyentuh hadirin. Bro Idris Tawfik adalah bekas paderi selama 20 tahun yang memeluk islam setelah bertemu dengan seorang budak pengilap kasut di London. Talk beliau pada malam itu bukanlah pasal camna beliau memeluk Islam tetapi bertajuk "Do Your Best" dan banyak yang boleh dikongsi sebenarnya. So kalau nak tahu mungkin rakan budiMaN boleh add FB Bro Idris Tawfik atau lawat website beliau.

No comments: