Monday, March 14, 2011

jeaNs

Minggu ni dah mula cuti sekolah selama seminggu. Anak saya Sarah pun ada balik Jumaat lepas, katanya sebab lama dah tak balik rumah KL dan tak lama lagi peperiksaan Akhir Matrikulasi akan bermula awal bulan April nanti. Jadi Sabtu dan Ahad kami sekeluarga santai makan-makan dan lepak-lepak sambil strolling beberapa shopping complex kat KL ni.

Sabtu petang kami makan-makan kat The Curve sambil window shopping. Duduk lepak sampai maghrib sambil surfing internet dan tengok orang lalulalang di gerai-gerai di tengah The Curve. Maghrib kami singgah di rumah Mak Mertua saya di Ukay Perdana dan sembang-sembang sekejap. Dalam pukol 10 malam, dari Ukay Perdana kami ke Al Rawsha pula pekena Barbican Jus Arab Saudi dan makanan Arab. Restoran Arab ni famous jugak la sebab Agung pernah makan kat sini dan Tun Mahathir pun 2-3 kali makan kat sini. Lama jugak la lepak situ sampai pukol 1 pagi.

Dan petang Ahad kami lepak kat tempat biasa di Carlos Pavillion pekena Nachos DeepCheese. So minggu ni minggu makan dan melepak sambil cucimata window shopping.

Yang menariknya ada satu kedai isteri saya la tunjukkan namanya Bread and Butter. Saya ingat kedai bakery ke apa. Rupa-rupanya kedai jual seluar jeans. All type of Jeans...tapiiii....semuanya Posh Jeans..Branded and Luxury. Ada jenis Seven For All Mankind, 575 Denim, Denim For Immortality, Evisu dan True Religion. Jenis Levis ke...Lee ke...takde kat kedai ni. Sehelai jeans dia harga paling murah RM800 sehelai. Average harga lebihkurang dalam 2-3ribu sehelai. Kalau jeans koyak lagi mahal...ada yang sampai RM5,000 pun ada sehelai. Jadi kalau kita tengok orang pakai Jeans koyak tu rupa-rupanya mahal tu zaman sekarang ni. Dan rupa-rupanya kita tengok jeans yang brand ntah apa-apa tu rupa-rupanya beribu ringgit sehelai....iskh..iskh.

No comments: