Friday, October 31, 2008

baRu vS kLaSik

Malam semalam saya berteh tarik dengan Kitang, Bilal dan Kudin Mekanik di Taman Seri Gombak sambil pekena kerang rebus. Kitang ada mengirimkan menerusi e-mail kepada saya gambar rakan-rakan budiMaN diA batch Jan 86 seperti di atas sekali tu. Katanya gambar tersebut di ambil tahun lepas semasa salah seorang daripada mereka nak menunaikan haji. Tapi saya tak berapa ingat nama-nama dalam gambar tu. Maybe geng-geng diA boleh recall dan listkan nama-nama mereka dan ceritakan sedikit perihal mereka sekarang ini.

Tapi geng diA ni camanapun tak boleh lawan la dengan gambar klasik post maut yang kat bawah tu. Memang gangster habis dengan seluar koncos tu. Saya siarkan gambar klasik ni sebab Kitang cerita semalam, ada geng diA ni rasa rendah diri nak berkawan dengan geng budiMaN sebab katanya banyak yang berjawatan besar dan mempunyai pekerjaan yang stabil sedangkan dia masih terumbang-ambing lagi. Rasa saya sebenarnya kengkawan budiMaN takde mengira pangkat atau darjat sebenarnya dalam bersahabat, cuma rezeki masing-masing membedakan sedikit kedudukan kini, tapi kalau kita tidak lupa asal usul kita yang sama-sama jer tahap kelayakan nak masuk UitM dulu, takde beda apa-apa dari segi kecerdikan dan kepandaian, semua sama jer...tambah dah tua-tua ni..tak kira dah sahabat tu goner.... sahabat sejati akan terus menjadi sahabat sejati walau di kedudukan apa sekalipun.

6 comments:

Anonymous said...

perghhh..gambar rock maut... tangkap nangis...kalu search n lefthanded tgk...pasti menangis...:)

pyan

Anonymous said...

kida (yeah!! 1st!!)
kalau nak tau mana satu Samrael yg baju merah gambo atas. tapi gambo bawah tu yang dok tepi skali baju ijau tu kwn tak cam la sape dia...

Anonymous said...

aisey... pyan la 1st... tah bila mase dia overtake aku! kwn lambat berberapa saat je dibelakang pyan. Pyan, are u there? (eh ckp omputeh pulak....)

amir-isa said...

Salam Kida:
kalau tak silap yang tepi sekali dari kiri ke kanan..
Nik Harris, Jim (budak Benta), Samrael, Usop (budak Bilut) dan kanan sekali tu lastly Sere (budak melaka)..yang lain2/pompuan tu wallahu'alam tak ingat..itu aje yang boleh recall..

Anonymous said...

Salam Jumaat buat seme kengkawan..
Pyan...Jumaat dah awok? lama x dengor khabor,awok/famili sihat?
Bukan Search & Lefthanded je nangis,penyu pun tangkap leleh!
Penyu...macam penah ku dengar itu nama!

Apamz, koi x cam budok rambut Afro badan kurus tu,no 2 dari kanan,dia dulu ada isap ke?
Apamz,yg baju ejau paling kiri sekali tu sapa? siap rokok cokeng kat mulut, rock kapak abis!
Apa yg koi ingat, gambo depan baju yg koi pakai tu KB yg lukis.

Mie Yarey(gambo bawah),yg pakai baju merah tu...terimakasih x terhingga kat awok pasal selalu bagi numpang motor Yamaha CDI biru awok tu...koi ingat sampai mati

Amir...memang betul sangat list nama awok tu...yg koi tau,pompuan tudung purple tu bini Sere.

Anonymous said...

Geng...
Kalau ada no. Usup (budak Bilut) tu. harap dapat maklum kat budiMaN ni, nak cuba contact dia laa...

fadzil
Cambodia