Friday, February 01, 2008

seDiKit beRitA kaWan-KaWaN

Lama jugak tak buat posting baru selepas balik dari eM2bP tempohari. Kena pulak balik dari eM2bP tu dah rasa tekak perit semacam akibat cuaca yang panas terik. Balik dari eM2bP pula Aimin demam panas dan terpaksa jaga dia semalaman. Isnin baru ni pulak pergi daftar Sarah ke Sekolah Teknik Gombak, dalam cuaca panas terik juga, jadi apa nak kata malam tu saya pula terus demam panas. Rupa-rupanya bukan saya seorang saja yang demam balik dari eM2bP, Charlie Koy juga turut demam panas sampai hari Rabu. Namun, alhamdulillah, demam saya dan Aimin dah kebah dah dan harap Charlie jugak dah sihat macam biasa. So selain dari berita demam ni ada beberapa berita lagi yang saya nak kongsi di sini dengan budiMaN semua iaitu :

1. Terimakasih kepada Bilal yang telah mengirimkan saya MMS memberitahu bahawa akhbar Sinar Harian Edisi Pahang telahpun menyiarkan berita berkaitan eM2bP pada hari Selasa yang lepas (29hb Jan 2008). Keratan akhbar tersebut seperti di atas tetapi saya tidak dapat membaca rencana tersebut dengan jelas kerana MMS yang dikirim terlalu kecil saiznya. Akhbar Sinar Harian Edisi Pahang ini pula tiada di jual di Kuala Lumpur. Walaubagaimanapun dari apa yang saya dapat baca menerusi gambar di atas telah tertera address blog ini dan seruan saya tempohari agar lebih ramai budiMaN yang tidak mengetahui tentang kewujudan kesatuan kita ini agar dapat menyertai kita nanti di acara-acara kerja amal kita yang akan datang.

2. Pada hari Rabu, 30hb Jan 2008 baru-baru ini juga, beberapa kengkawan budiMaN dari Maran, Temerloh dan Kuantan telah turun ke Kuala Lumpur kerana beberapa urusan kerja masing-masing pada hari Khamis keesokannya. Jadi pada petang Rabu itu, saya dan mereka telah sempat bermain golf bersama-sama di Bangi Equatorial Golf Club bermula jam 3-30 petang dan berakhir kira-kira jam 9-00 malam (sebab hujan lebat di pertengahan dan permainan tergendala kira-kira 1 jam). Antara budiMaN yang bermain pada petang itu ialah saya sendiri, Che Dat, Antu, Raman Kerbau, Zil (junior batch 92) dan Hanif diB (batch Jan 85). Zil pula rupa-rupanya satu batch dengan isteri Antu semasa di Kuantan dahulu dan pernah pergi ke rumah beliau di Kuantan. Selesai golf, kami sempat makan malam di Coffee House Bangi Golf Resort dan mandi serta bersalin pakaian sebelum beredar kira-kira jam 10-00malam.

Kemudian kami beredar ke Kuala Lumpur dan menanti di sana Megat diB (batch Jan 85 yang kini bekerja dengan BERNAMA) dan Mat Rock @ Nasrun diA. Puis dbS juga turut tiba dari Kuantan kira-kira jam 2-00 pagi dan turut join kami semua. Akhirnya sessi teh tarik kami semua berakhir di sebuah restoran di Kg Baru kira-kira jam 4-00 pagi. Sebelum balik ke Kuantan pada petang semalam(Khamis), sempat saya berteh tarik sekali lagi dengan Raman Kerbau, Puis dan Antu di Restoran NZ Wangsa Maju.

3. Semasa bermain golf pada petang Rabu itu juga, saya ada di hubungi oleh Mat Taib diB dari Kemaman, yang menanyakan jika ada di antara kengkawan yang ingin mengadakan acara golf semasa cuti Tahun Baru Cina nanti. Dia minta saya war-warkan di blog dan harap kengkawan dapat menghubungi beliau jika ada yang kelapangan. Mat Taib boleh dihubungi menerusi 017-9595388.

Begitulah beberapa berita yang dapat saya kongsi bersama rakan-rakan tetapi malangnya gambar-gambar semasa acara golf tak dapat saya ambil kerana terlupa nak bawak kamera dan handphone saya pula dah kekurangan bateri.

No comments: