Sunday, February 17, 2008

cadAnGaN biLaL

Bilal ada mengirimkan e-mail kepada saya baru-baru ini dengan cadangan beliau untuk mengadakan beberapa program budiMaN. Di bawah ini saya siarkan e-mail cadangan beliau untuk maklumbalas kengkawan budiMaN semua. Harap kengkawan dapat memberikan maklumbalas terhadap idea dan cadangan beliau ini.

Salam SAHABAT
Ana sekadar nak mengisi Kalendar aktiviti BUDIMAN.untuk 2008. Itupun kalau ada yang setuju.

1. Group Trip Ke Tasik Danau Toba, Medan (Buat permulaan just want to startthe ball rolling) - 4 Hari 3 malam. 5,6,7 dan 8 Dec 08 (Cadangan)Sasaran - 5 Family (Minimum. Kalau ramai lebih lagi bagus kerana kosnya jadilebih murah). Kot ada kengkawan yang ada kenal Tour agent yang bolehdipercayai dan boleh negotiate boleh juga kita menafaatkan.Bayarannya kita buat secara bulanan seperti main kutu.. Contohnya katakanlahRM600 per pack.dan Rodong memilih untuk ambil 4packs (suami, istridan 2 anak) Bermakna RM2,400 jadi bulanan depa kena menabung RM200.. Inicuma contoh je.. Mungkin kita boleh dapat rate yang lebih menarikjika ada kenalan atau dikalangan sahabat kita sendiri yang jadi Tour agent/agensi pelancungan. Kita jadikan ia sebagai annualevent..untuk pelbagai destinasi sehinggakan satu peringkat nanti kita bolehbuat pakej umrah bersama.. Mana tahu satu hari dapat kita ke NZ visit Pyan..he..he

2. Program eskpidisi berkereta some sort like treasure hunt. Cadangan tarikh16, 17 dan 18 August 2008. Kita berkumpul di KL 16hb. Tengahhari di MasjidWilayah. Selepas Zohor kita berlepas ke satu destinasi di Utara dan kitabuat projek amal dan juga aktiviti riadah. Next on 17 kita mengahala pula keNegeri Che wan kembang dan kita ke satu destinasi terpilih untuk buat projekamal dan juga aktiviti riadah. On the 18th Kita bertolak ke Kuantan untuksatu lagi projek amal terakhir. Kita akhiri aktiviti ini selepas asar. Kita boleh buat kutipan Perdana dan apa saja aktiviti dari sekarang sehingga Ogosseperti Car boot sales, malam consert amal nasyid sempena maulidur rasul ke,atau apa saja aktiviti yang boleh mendatangkan duit dimana semua danatersebut dikumpul dan akhirnya kita agihkan kepada samada rumah orang tua,rumah anak yatim atau fakir miskin yang tidak langsung dibiayai oleh kerajaan. ketika ekspidisi berkenaan. Wow bunyi macam besar program ini tapikalau kita pecahkan dan agihkan serta rancang dengan baik.. pasti berhasil.Dapat 10 hingga 15 buah kereta pun dah kira grand.

Apa pendapat rakan-rakan ?

No comments: