Friday, July 03, 2009

teRbaNG laGi

Dah habis bab nikah kat Siam ni dengan bermacam-macam komen oleh kengkawan, so let's get back to business. Tapi macam saya beritau kat artikel bawah tu..kalau nak minta nasihat pasal nak nikah kat Siam, kontek la Mizi kita kat Songkhla tu. Setakat waktu ni, saya sendiri takde la hajat lagi dan kalau boleh biarlah yang satu tu sampai bila-bila. Godaan tu memang banyak beb, maklum zaman sekarang ni, kita tak mintak pun, dia datang sendiri tapi masih bisa di elakkan lagi la beb setakat ini.

So hari ini, pagi-pagi pukol 8-00, saya bersama 3 orang lagi sahabat perniagaan saya akan meninggalkan Kuala Lumpur untuk ke lapangan terbang. Kami akan ke Kucing, Sarawak menaiki penerbangan pada pukol 11-30 pagi untuk beberapa urusan dan pertemuan dengan beberapa agensi kerajaan di Sarawak. Mungkin stay 2 malam di Kucing dan kalau sempat boleh golfing juga nanti. Beg golf tu memang kandar kat bahu memanjang kalau berjalan ni..hehe

Dari Kucing, saya akan terus ke Kota Kinabalu pula mungkin pada hari Ahad nanti dan stay juga 2 malam. Kat Sabah nanti geng oil and gas saya dari Kuala Lumpur akan datang sekali dan join dan di Sabah juga beberapa pertemuan dengan pegawai beberapa agensi kerajaan akan di adakan. Mungkin sempat juga golfing nanti. Bagus juga geng oil n gas tu datang, apa-apa hal financial decision, senang. Geng ni ada 2 pelantar minyak dengan overhead sebanyak USD280k sehari setiap satu pelantar. Memang penyamun betul geng-geng oil n gas ni..lepas tu geng dia jer..orang luar nak masuk business oil n gas..mintak maaf la. Tu pun baru-baru ni, ada satu Tan Sri yang baru kena jual syarikat air dia tu pun nak turut sama juga dalam oil n gas... Halim Maksom dpA mesti tau punya ni..

Tapi geng UitM kita takde pulak dengar cerita ada di Sabah dan Sarawak ni, kalau tak boleh la juga ajak ngeteh2 malam-malam. Apa-apa pun enjut jer la sementara ada bisnes ni, takde esok, duduk jer la melangut...bisnes ni macam tu la..ada pasang..ada surut. Sabah-Sarawak..here we come!

1 comment:

Unknown said...

Kida,

Seingat koi dulu Man Rapu pernah duduk Sabah kat KK rasanya..tapi nak buat camne..timimg tak kena...