Monday, August 11, 2008

khabAR apAMz 2

Assalamualaikum semua,

Masa lunch tadi SK terima call dari kida. Ada berita mengenai Apamz yang perlu SK sampaikan dengan segera pada sahabat2 semua. Ofis SK dah lama block personal website jadi SK bergegas ke starbuck kat GE mall tempat SK kerja ni tuk cari wifi. Jadi berita ni boleh siar untuk tatapan sahabat semua. Dan yang pasti SK berharap sangat pada sahabat2 semua agar sudi sama2 membantu meringankan beban sahabat kita, Apamz.

Sebenarnya Kida menerima message dari Ummi (tak pasti exact time) mengatakan Miza isteri Apamz bleeding. Miza kini di hospital Kuantan dan masih dalam perhatian doktor. Kalau SK tak salah dengar dari kida tadi, kemungkinan Miza akan menjalani operation.

Oleh itu pada sesiapa yang ingin menghulur bantuan bagi meringankan bebanan sahabat kita apamz amat2lah di alukan. Segala sumbangan bolehlah di bank in melalui akaun Maybank seperti butiran di bawah:-

Bank : Maybank
No Akaun : 114254123223
Nama Akaun : Zainordin Awang Samah
Telefon : 03-22972584, 019-7567799
EMail : zainordin@maybank.com.my

Lepas ni SK nak hubungi Wan Rozain (Niazor). Sebab WR keje kat Hosp Kuantan, kot2 kalau leh bantu apa yang patut. SK juga nak hubungi Kitang sbb kida call dari tadi tak dapat2.. mungkin meeting kot...

Insyaallah ada apa2 latest news SK update nanti.

SK dahului ucapan terima kasih pada sesiapa yang sudi membantu apamz sekeluarga.
Dan SK doakan semoga anda semua dilindungi Allah swt dan di berkati di dunia dan akhirat.

ammeeeennnn...

1 comment:

Anonymous said...

Salam semua..
Ummi dah pergi ke hospital HTAA Kuantan jam 12.30 tghri td. Masa tu Miza baru sgt ditempatkan ke dalam wad di Dewan Bersalin, Tingkat 1. So kena tunggu lama sikit baru Ummi dapat masuk dengan bantuan Rozain. Memang kalu ikutkan bila dah masuk situ, xleh melawat, Apamz pun x berani nak ajak Ummi masuk. Tapi Ummi cari Rozain suruh jugak dia cakap dengan Doktor situ, Ummi nak jumpa Miza. Alhamdulillah, dapat jumpa..
Thanx to Rozain.

15 minit bersama Miza dan 2 orang nurse yang sedang cuba nak "drip" Miza, Miza kelihatan ok sangat. Bila tanya sakit, dia geleng je..InsyaAllah bila dah "drip" tu adalah tenaga sikit. Tapi mengikut nurse, Miza dah mengalami "contraction" setiap 10 minit sejak jam 12.00 tengahari tadi. Cuma x dapat dipastikan, contraction tu disebabkan bleeding atau sakit bersalin.

Sekiranya disebabkan bleeding, maybe contraction tu akan mula hilang..Tapi jika memang sakit nak bersalin, Miza kena operation laa..Cuma yang susah jika baby lahir sebelum cukup bulan (now Miza baru 32 minggu), susah sikit la..baby kena diletakkan dalam incubator agak lama. Aiihh, camne la Apamz nak jaga Miza lagi, nak berulang tengok baby lagi..

Apapun tadi Miza memang ceria.. Apamz sibuk menguruskan kad rawatan di kaunter. Oleh kerana kami x dibenarkan terlalu lama, selepas 15 minit Doktor Pakar akan masuk pulak..Ummi dan Rozain keluar lah.

InsyaAllah semuanya akan selamat berkat ketabahan Miza dan doa kita semua..Harap2 Apamz juga diberi kesabaran dan tenang menghadapi situasi.

Kepada semua kawan2 diharap dapatlah meringankan sedikit beban sahabat kita ni..Hulurkanlah bantuan seadanya dan tunjukkanlah sikap keprihatinan anda semua..

InsyaAllah, apa-apa perkembangan akan dimaklumkan nanti.