Wednesday, March 04, 2009

baLik teMeRLoh

Insyaallah cuti weekend ni, saya sekeluarga akan balik ke Temerloh. Isnin minggu depan pula cuti Maulud Nabi, jadi weekend ni panjang sikit untuk berada lama di Temerloh. Saya rasa mungkin ramai di kalangan budiMaN yang berada di KL dan Kuantan juga akan pulang ke kampung masing-masing nanti. Dengan cuti yang panjang tu, saya terfikir juga untuk bertemu kawan-kawan budiMaN yang berada di sana.

Mungkin pada hari Ahad, saya rasa boleh dikumpulkan sebilangan budiMaN untuk bergolfing di Kelab Golf Maran pada sebelah petang. Mungkin juga kita boleh adakan suatu acara PotLuck di Temerloh samada di rumah ayah saya atau rumah rakan budiMaN yang lain bagi kita sekeluarga berkumpul. Buat barbeque bakar ayam, satay dan sebagainya, cantik jugak tu.

Sebenarnya untuk kegiatan amal pula, saya ada terfikir untuk mengadakan suatu acara "Car Wash Amal budiMaN" dengan cara kita semua beramai-ramai bersama keluarga mencuci kereta dan hasilnya kita sedekahkan di dalam taB 2009. Di samping itu kita juga boleh mengadakan PotLuck atau menyediakan sedikit makanan dan minuman semasa acara tersebut. Mungkin ianya boleh di lakukan untuk one day event. budiMaN semua sekeluarga boleh berkumpul sambil melakukan kerja amal. Masalahnya tempat untuk mengadakan acara seperti ini. Adakah ianya sesuai di lakukan di KL, Kuantan atau Temerloh atau di tempat2 lain. Tempat tersebut pula mestilah ada kemudahan untuk "Car Wash Amal" tersebut dengan suatu kawasan yang luas parking kereta, tempat untuk keluarga budiMaN duduk dan menunggu serta pelanggan yang ingin membasuh kereta. Mungkin rakan-rakan budiMaN ada cadangan?

Apa-apa pun semuanya bergantung kepada semangat rakan budiMaN semua dan pandangan untuk menjayakan sesuatu acara begini mestilah datang dari rakan-rakan semua.

No comments: