Saturday, April 26, 2008

seDiKit beRitA kaWan-KaWaN

Ada beberapa berita berkaitan kengkawan yang saya nak share dengan anda semua. Antaranya ialah :

1. Lt Komander Man Troq @ Syed Azman diA kita yang kini bertugas sebagai askar laut di Kementerian Pertahanan ada sms saya memberitahu beliau kini sedang mengikuti kursus untuk menjadi Pegawai Diplomatik Kementerian Pertahanan sudah sebulan di Hotel De Palma, Ampang. Menurut beliau jika lulus temuduga nanti, insyaallah beliau kemungkinan akan bertugas di Kedutaan Malaysia di Jakarta pada bulan Jun nanti. Saya beritahu beliau jika sudah tetap tarikh keberangkatan beliau nanti, mungkin budiMaN boleh buat satu teh tarik farewell untuk beliau.

2. Che Dat @ Sidi dpA yang bertugas sebagai Pegawai Belia dan Sukan Daerah Maran khabarnya dalam peringkat akhir untuk menyiapkan rumah bungalow beliau yang didirikan di tanah warisan ibubapanya di kampung beliau di Kampung Jelam, Durian Tawar, Triang. Khabarnya beliau akan ke Kuala Lumpur minggu depan untuk membeli lampu-lampu bagi persiapan untuk di pasang di rumahnya itu nanti.

3. Yang lain-lain berita-berita biasa sahaja. Antaranya Antu dan Puis ada datang ke Kuala Lumpur semalam. Fadil Sutok pula demam tak baik-baik lagi dan batuk-batuk dah dekat seminggu. Kuat sangat kerja agaknya gara-gara ada pejabat baru ni. Bilal pula menurut Kudin baru pulang dari Sarawak kerana urusan kerja dan ada berjumpa beliau untuk mengambil Van Citroen beliau yang di baiki oleh Kudin.

1 comment:

Anonymous said...

Halo Lt. Cmdr,

welcome to diplomatic core

from: Mizi, Songkhla