Wednesday, November 10, 2010

rehAt

Istana Sultan SoloMasjid Wali Songo, Semarang
Lokasi Shooting Filem Ayat-Ayat Cinta
Terowong bawah tanah dalam air (kena pakai boot) di Lawang Sewu di mana Tentera Jepun menyeksa tahanan. Berhantu!
Istana Sultan Jogjakarta. Ayah shopping handmade batik harga sejuta rupiah (RM350) sehelai.

Sebenarnya selama hampir 3 bulan tidak menulis blog kerana kesibukan saya dalam pelbagai urusan pekerjaan dan peribadi dan ianya turut melibatkan hampir seluruh ahli keluarga saya sendiri dan keluarga mentua saya. SK dengan urusan pekerjaannya melibatkan system upgrading IT di Prudential dan kemudian persiapan beliau untuk serahtugas kerana berpindah ke syarikat baru, Aimin anak saya dengan PMR dan saya dengan urusan kerja manakala perniagaan keluarga dengan kerja-kerja di Johor Bahru, Batu Pahat dan sebagainya. Jadi setelah selesai Aimin mengambil peperiksaan PMR baru-baru ini yang menandakan leganya sedikit segala urusan kami semua, maka bapa mertua saya seluruh keluarga mengambil keputusan bercuti ke Jogjakarta, Solo, Semarang dan Bali selama 5 hari kira-kira 2 minggu lepas. Hanya anak saya Maisarah yang berada di Kolej Matrikulasi sahaja yang tak dapat nak ikut ( itupun insyaallah TokWan dia dah janji nak bawa pergi Europe dan buat umrah next year kalau ada rezeki)

Seronok kami pergi ramai-ramai sekeluarga. Memulakan perjalanan ke airport pada pukol 3-00 pagi dan kami bertolak ke Jogjakarta menaiki penerbangan kira-kira pukol 7-00 pagi dan sampai di sana jam 8-30 pagi dan terus ke Solo di mana kami bermalam di sana.

Banyak tempat yang kami lawati seperti Istana Sultan Solo, Masjid Wali Songo Kudus, Masjid Demak, Muzium Nyonya Meneer, Candi Borobodur dan bermacam lagi. Macam-macam makanan kami nikmati dan pelbagai ragam manusia kami temui.

Geng pompuan rupa-rupanya ada agenda mencari Kosmetik KD Martha Thilla yang sekarang cukup terkenal di kalangan wanita. Habis di borong semuanya.

Kami balik ke Malaysia pada hari Ahad dan alhamdulillah selamat sampai dalam keadaan baik semuanya. Esoknya Gunung Merapi di Jogjakarta meletus dan kami sungguh bernasib baik telahpun meninggalkan kota Jogja.

No comments: