Wednesday, April 15, 2009

keMbaLi

Hampir 21 hari saya tidak menulis apa-apa di dalam blog dan tentunya ramai rakan-rakan tertanya-tanya saya rasa. Saya sebenarnya bukanlah sibuk sesangat tetapi masa yang terhad dan idea untuk menulis tiada, membuatkan saya terpaksa meninggalkan blog seketika. Walaubagaimanapun ada beberapa waktu saya sempat bertemu atau mendapat berita berkaitan kawan-kawan budiMaN.

1. Semasa perhimpunan UMNO baru-baru ini(saya tak pergi pun sebab saya bukan ahli UMNO), saya sempat bergolfing dengan Amy Jarr dpA dan Hanif diB di Bangi Golf Resort. Sebelah malam selepas bergolfing pula kami sambung lagi sembang dan di tambah lagi dengan kehadiran Man Rapu dpA batch Julai 85(ASP Kamarulzaman-gambar atas semasa beliau bertugas di Timor Leste pada tahun lepas), Mat Rock diA, Apek dpA dan Raman Kerbau dbS. ASP Man Rapu yang bertugas semasa Perhimpunan UMNO kini tinggal di Seremban dan bertugas di IPK Seremban. Memang gaya Man Rapu tak berubah semenjak zaman UitM Kuantan dahulu.

2. Isnin lepas pula saya sempat bergolfing lagi dengan Tarmizi diB batch Jan 86 di Kinrara Golf Club. Mizi kini bertugas sebagai Konsulat Muda di Kedutaan Malaysia di Songkhla dan kebetulan beliau berada di Malaysia dari 12-14 April kerana bercuti menjengok anak beliau yang bersekolah di Melaka. Beliau juga mempunyai rumah di Seri Kembangan, Serdang, Selangor. Katanya kalau ada kengkawan yang nak ke Songkhla bolehlah kontek dia. Mizi sudah masuk tahun ke 3 bertugas di Songkhla dan beliau beritahu mungkin ini tahun terakhir beliau di sana sebelum di pindahkan ke Kedutaan yang lain pula. Mizi ni aktif dalam MyBenz Club (Malaysia) dan hari bergolfing tu pun datang dengan W211 beliau yang baru beli. Nampaknya kalau ada kengkawan yang nak melancung ke sekitar Asean, rakan budiMaN ada di beberapa Kedutaan Malaysia seperti kalau ke Jakarta kita ada Man Troq diA, Mizi di Songkhla dan Fadil di Cambodia.

3. Fadil Sutok dbS khabarnya pula akan ke Surabaya pada 18hb April ni. Memang ligat berjalan Fadil Sutok sekarang ni tambah-tambah baru beli Naza Ria dengar cerita. Nampaknya geng Naza Ria dah tambah lagi seorang selepas Kitang diA dan Kudeng dsS. Lepas ni boleh buka Naza Club MPV.

4. Raman Kerbau pula ada sms kepada saya memberitahu bahawa isteri beliau, Puan Kamisah akan menjalani pembedahan ketumbuhan dalam perut di Institiut Jantung Negara tidak lama lagi. Ini berikutan masalah kesihatan beliau tempohari seperti yang pernah di ceritakan dalam blog ini dahulu. Beliau sedang memikirkan cara untuk mendapatkan pembiayaan bagi pembedahan isteri beliau itu yang tentunya memakan belanja ribuan ringgit juga.

5. SK pula seperti biasa sibuk dengan pelbagai urusan mesyuarat, kursus dan lawatan kerja ke hub dan minggu lepas pun saya dan Aimin jadi bujangan juga lagi. Tapi insyaallah hujung minggu ni saya akan menganjurkan suatu gathering antara keluarga saya dan keluarga SK termasuklah semua adik beradik, sepupu dan saudara, jadi seronok nak tunggu weekend ni sambil bersilatulrahim dan beramal.

Jadi walaupun 21 hari menghilang dari blog tetapi memang aktiviti saya bertemu rakan-rakan sebenarnya padat dan sentiasa ada. Cuma minggu ni harap boleh rest sedikit dan banyak masa lapang untuk aturkan gathering keluarga, insyaallah.

No comments: