Monday, May 16, 2011

faMiLy tRip

Seminggu saya tak posting apa-apa artikel kerana sedikit kesibukan dengan beberapa urusan kerja dan keluarga. Minggu lepas pada hari Sabtu malam saya sekeluarga berlepas dari rumah ke LCCT untuk ke Singapura. Kami sampai di Singapura jam 8-00 pagi Ahad dan terus ke Novotel di Clark Quay tempat kami menginap. Memang happening area Novotel Clark Quay berhampiran Marina Bay dengan nite life dan river cruise.

Macam biasa kalau ke Singapura tentunya berkunjung ke Universal Studio di Sentosa Island. Tiket agak mahal hampir RM700 untuk 4 orang tapi ada promotion MasterCard boleh dapat 20% discount dan voucher SD10. Kami menghabiskan seharian Ahad di Universal Studio dan mencuba semua ride kecuali RollerCoaster BattleStar Gallactica yang memang giler babi menakutkan. Pada saya Universal Studio fun jugaklah kerana sesuatu yang berlainan tetapi kalau compare dengan Genting Resort dan Sunway Lagoon...theme park di Malaysia lebih menyeronokkan dengan pelabagai pilihan ride.

Isnin kami makan tengahari di Orchard Road dan petangnya kami bersiaran di Marina Bay. Nothing special about Singapura tetapi kebetulan kerana ada kerja sedikit di sana dan semua family boleh join sekali, jadi meriahlah exploring bersama-sama. Memang minggu ni minggu exploring agaknya sebelum cuti sekolah bermula sebab keluarga kat KL ni ada yang exploring Pulau Perhentian dan ada yang nak ke Bandung this week.

Apa-apapun bila semua keluarga berkumpul ianya akan menjadi meriah walau dimana kita berada dan apa saja kita lakukan. Gathering is Happening!

1 comment:

Unknown said...

مكافحة الحشرات بالجبيل
مكافحة الحشرات بالجبيل هى واحدة من أفضَل الخدمات التى تقدمها شركة سماء الحرمين بالجبيل والمساحة الشرقية.
مؤسسة مكافحة حشرات بالجبيل هى اختيارك الأجود للقضاء على جميع أشكال الحشرات والقوارض، فى البيوت والمصانع والمخازن والحقول.
نستخدم أفضل المواد القاتلة للحشرات فى مكافحة الحشرات بالجبيل ، والتى تقوم بإبادة جميع أشكال الحشرات على نحو نهائى.

شركة سماء الحرمين تملك مجموعة عمل مدرب على أعلى مستوى من الجدارة والأمان، فنحن نتبع اجراءات الأمن والسلامة، للمحافظة على البيئة من القذارة والحفاظ على الحالة الصحية للإنسان من التأثر بأى من المبيدات المستخدمة.

مكافحة الحشرات بالجبيل الصناعية
مكافحة حشرات بالجبيل الصناعية بأساليب تقليدية هو حل غير عملى، فالحشرات ترجع مرة ثانية إن لم يتم التخلص منها نهائيا.
مؤسسات مكافحة حشرات بالجبيل تملك متخصصين فى ذلك الميدان، قادرين على التخلص من جميع أشكال الحشرات على نحو فعال يكفل عدم ظهورها مرة ثانية.
شركة مكافحة النمل الابيض بجازان
شركة مكافحة النمل الابيض بالقطيف
شركة مكافحة النمل الابيض بجدة
شركة مكافحة النمل الابيض بالخرج