Wednesday, April 06, 2011

riLeKs

Dari kiri ayah SK - Haji Mahmud, emak SK-Hajah Hariyah, Juhanis bekerja di UIA dan Noraida bekerja di FELDA Semarak
SK dan Aisy dan Aimin
Macam2 ada...ada Mentarang, Siput Buluh, Udang, Ketam, Salmon, Oyster..dan mcm2 la..Mmg best giler
2 hari berturut-turut saya dikejutkan dengan berita kematian berkaitan rakan-rakan terdekat. Al-Fatihah dan semoga roh arwah di tempatkan di kalangan orang-orang beriman. Amin. Namun yang hidup perlu meneruskan hidup dan yang hidup perlu makan, jadi seperti biasa kalau dah takde modal nak cerita kat sini kita cerita pasal makan pula.

Kali ini Makan-Makan bersama keluarga sebelah isteri saya pula bertempat di sebuah restoran di Wangsa Maju. Kami ramai-ramai makan steamboat buffet dan juga ala carte. Tak semuanya adik-beradik Anim ada. Norkhairi Mahmud tiada kerana bertugas sebagai Pengurus Kilang Sawit di Kalimantan, Indonesia dan Norhafnizam Mahmud, pensyarah di UIA juga tiada kerana ada urusan lain. Jadi yang ada saya sekeluarga, ayah dan mama Anim, Juhanis dan Noraida.

Memang best steamboat kat situ cuma tak best tempat tu tutup awal sekitar jam 10-00 malam. Dengan keluarga sebelah Anim ni memang almost every week kita orang buat makan-makan ni. Selalunya kami berkumpul every Saturday evening buat BBQ dan Sembahyang Mahgrib Berjemaaah dan Makan Beramai-ramai di rumah ayah Anim.

Selalunya BBQ tu saya yang anjurkan...haha. Sebab memang kesukaan saya berkumpul adik-beradik sambil makan bersama dan duduk lepak-lepak 4-5 jam ni.

No comments: