Friday, December 17, 2010

goLf budiMaN

Pada hari Selasa lepas, saya, Antu, Fadil Sutok, Mat Taib dan Charlie bersama-sama dalam satu kereta memulakan perjalanan kami sekitar jam 3-30 petang menuju ke utara untuk Golf budiMaN. Tersangkut hampir 2-30 jam di terowong Ipoh kerana berlaku kemalangan dan juga hampir 1 jam di Jawi juga kerana kemalangan, perjalanan kami sudahpun terlewat dari perancangan.

Kami sampai di Kedah kira-kira jam 10-30 malam di mana sudah sedia menunggu Amin dsS dan beliau membawa kami check-in ke hotel dan selepas itu kami semua pergi makan malam. Amin membawa kami makan di sebuah gerai yang katanya ada makanan istimewa iaitu Daging Bakar Harimau Menangis...haha..bukan daging rimau..daging lembu susu dengan susu lembu tersebut yang beku di bakar. Susu tu jadi macam lemak jugak (Gambar di atas). Memang special dan amat menyelerakan.

Esok paginya kami semua berkumpul di Black Forest Golf Resort sekitar jam 7-30 pagi dan selepas breakfast, kami memulakan t-off jam 8-30 pagi. Kami bermain satu flight seramai 6 orang dan itu sedikit melambatkan permainan. Kami selesai golf sekitar jam 1-30 petang dan berehat serta makan tengahari di Golf Club tersebut.

Sekitar jam 4-30 petang kami meninggalkan Golf Club dan balik semula ke hotel. Kami menunggu kedatangan Mizi Songhkla tetapi akhirnya Mizi sms kepada saya meyatakan bahawa beliau tidak dapat datang kerana terpaksa menyelesaikan urusan perpindahan beliau. Lagipun jarak beliau untuk ke Kedah akan mengambil masa 4 jam perjalanan pergi dan balik dan saya tahu beliau tidak dapat untuk meluangkan masa sebegitu kerana urusan perpindahan, serahtugas, packing barang (Packers dari KL datang pada hari Rabu itu memulakan packing di rumah beliau). Kami semua mengucapkan selamat berpindah kepada beliau dan semoga beliau sekeluarga akan lebih berbahagia di Washington nanti.

Malamnya pula kami perkena Pulut Ayam, Pulut Mangga di sebuah gerai dan Mat Taib yang 1st time makan pulut ayam tambah sampai 3 pinggan. Memang syiok. Akitviti sembang menyembang memang tak pernah berhenti.

Esok pagi jam 8-00, kami semua sudah bersedia bertolak balik dan kami memulakan perjalanan perlahan-lahan ke Kuala Lumpur dan sampai jam 4-00 petang setelah berhenti di banyak tempat dan menghantar Charlie di Puncak Alam. Antu pula meneruskan perjalanan ke Kuantan.

Kesimpulannya trip Golf budiMaN Edisi Utara boleh diberi rating "awesome" seperti kata Mat Taib walaupun kami cuma sempat satu round golf sahaja kerana terpaksa balik awal (Antu ada urusan urgent di Kuantan pada malam Khamis, tidak plan golf pagi Khamis tu satu round lagi sebelum balik KL). Terima kasih tidak terhingga kepada Amin dsS yang memang awesome dan juga kepada Mizi Songhkla. Insyaallah akan ada lagi trip golf budiMaN yang akan datang dan maybe boleh ke selatan pula nanti...tunggu!